Olvasási idő: 21 perc

A Trustindex egy profi online értékeléskezelő eszköz, amely a legismertebb platformokról tudja integrálni az értékeléseket, kezelni, kategorizálni, weboldalakon profin meg lehet jeleníteni.

Jelenleg ezekről az oldalakról tudod az értékeléseket behúzni a Trustindex rendszerébe:

Facebook, Google Cégem, TripAdvisor, Árukereső.hu, Booking.com, Airbnb, Amazon, Yelp, Hotels.com

Mielőtt a megmutatnám a gyors beállításokat és a funkciók használatát, gondolom a szoftver ára is érdekel:

Kettő opció/csomag választható. Egy örök ingyenes és egy fizetős, PRO csomag.

Az örök ingyenes azt jelenti, hogy korlátozott lehetőségekkel és funkciókkal, de bármeddig használható. Ez akkor lehet jó neked, ha ki szeretnéd próbálni a szoftvert, a legfontosabb és legtöbbet használt funkciókkal és nincs nagy látogatottsága az weboldaladnak, valamint nem sok oldalra teszed ki a értékeléseket megjelenítő widgetet.

De itt egy táblázat, amelyben rögtön látod a különbségeket az ingyenes és fizetős csomag között. Ebben nem az összest tettem be, sok funckió mind a két csomagban megtalálható, a teljes táblázatot itt a hivatalos oldalon tudod megnézni:

CsomagIngyenes csomagPRO csomag
Ingyenes örökké13 700 Ft + ÁFA /ÉV
Top funkciók:
Widgetek létrehozása3 db widgetKorlátlan számú widget
Widgetek megjelenésszáma300 megjelenés/hóKorlátlan megjelenés
Céges domainek kezelése:
Kezelt domainek száma1 domain3 domain
Widgetek funkciói:
Értékelések kategorizálásaNincsVan
Rövid beilleszthető kódNincsVan
Értékelésmeghívó rendszer:
Automata meghívó rendszerNincsVan
Meghívók száma200 email/hó1000 email/hó
Értesítés új vélemény érkezésérőlNincsVan
Support:
Professzionális statisztikákNincsVan
Elsőbbségi segítségnyújtásNincsVan

Videó

Készítettem egy videót is, ami az itt leírtakat mutatja be, ha jobban szereted a videó tartalmat, akkor válaszd ezt, de a cikk folytatódik, amelyben képekkel is bemutatom a további funkciókat:

 


Trustindex regisztráció 1 perc alatt


Először is lépj ide, a regisztrációs oldalra:

trustindex regisztrációs oldal

Email cím, fiók jelszó és weboldal URL címet kell csak megadnod. Bankkártya adatokat, számlázási címet nem kell megadnod ezek után. Ezt csak a fiókon belül akkor kell, ha előfizetsz a PRO verzióra.


Gyors integráció és beállítás


Ha belépsz a fiókba, akkor a rögtön látsz egy segédletet az ‘Irányítópult’ menüben, amelyen végig tudsz menni és el tudod végezni a fontosabb beállításokat.

De a bal oldali menüoszlopból is eléred ezeket a pontokat.

Érdemes elsőnek a ‘Platform beállítása’ menübe belépni, itt tudod a meglévő értékeléseket tartalmazó oldalaidat hozzáadni:

trustindex platformok beallitasa

Itt a platformok mellett az ‘Új hozzáadása’ gombra kell rákattintani.

A Facebooknál szükséges egyedül admin jog annál a Facebook oldalnál, amelynek véleményeit be szeretnéd ide állítani. De ha van ilyen jogod, akkor a megfelelő Facebook oldalt gyorsan hozzá tudod adni (ezt a biztonsági beállítást a Facebook követeli meg).

A többi platformnál az oldalak URL címeit kell csak megadni.

A Google Cégem platformnál a ‘Helyszín’ mezőbe csak el kell kezdened begépelni a Google Cégem profilod nevét és ha a térképen pontos címmel van beállítva a profilod, tehát az publikus, akkor a legördülő listában megtalálod. Természetesen lehet olyan Google Cégem profil is, amelynél a pontos cím nem publikus (mint nálam), így nem fog megjelenni automatikusan.

Ebben az esetben is írd be a nevét a Google Cégem fióknak a ‘Helyszín’ mezőbe, majd kattints az alatta lévő ‘Nem találom a Google-ban az üzletem’ gombra és meg fog jelenni a fiók:

Google cégem platform beállítása
nem publikus google cégem fiók hozzáadása

Ha a platformokat hozzáadtad, akkor kis időt kell várni, hogy az értékelések betöltődjenek.


Az értékelések címkézése/kategorizálása


A véleményeket lehet címkézni/kategorizálni. Ez azt jelenti, hogy a Trustindex rendszerében minden véleményt egy vagy több címkével is elláthatsz.

Lépj be a ‘Vélemény’ menüpontban a ‘Kezelés’ részbe. Itt minden értékelést megtalálsz az összes platformról. De tudod szűrni is, ha a ‘Részletes szűrés’ pontra kattintasz.

Nekem az egyik ingyenes anyagom a Local-SEO Ebook. Ennek az aloldalára csak olyan véleményeket jelenítek meg, amelyek erre vonatkoznak. A teljeskörű keresőoptimalizálás szolgáltatás oldalamon pedig csak az ahhoz kapcsolódó ügyfélvéleményeket mutatom meg:

Facebook értékelések címkézése

Funkciók:


Widget beállítása weboldalra


Én már lassan minden szolgáltatás aloldalamra beállítottam ezt a widgetet.

Egyszerűen be tudod illeszteni a megfelelő helyre azt az egysoros script kódot, amely nem lassítja a weboldaladat, betehető bármilyen motorú weboldalra, és WordPressnél semmilyen plugint nem kell ehhez telepíteni:

Az én egyedi script kódom csak ennyi:

<script defer async src=’https://cdn.trustindex.io/loader.js?bd338cb4932c9e12c3434ed’></script>

Az értékeléseket megjelenítő widget beállítása a Trustindex-ben végezhető el, rengeteg beállítási lehetőség van, teljesen testreszabhatóak a widgetek.

Értékelés forrás beállítása után (egy vagy több platformról is meg lehet jeleníteni egy widgetben a véleményeket), szűrés csillagok alapján, címkék alapján (lejjebb erről írok), nyelv szerint. Ha több nyelven is hagynak értékeléseket, akkor itt ki tudod választani, hogy mely nyelven jelenjenek meg az értékelések. 10 színséma közül is lehet választani, de mindjárt megmutatom, hogy a színeket és sok más be lehet állítani.

Trustindex widget beállítása

A widget vizuális elemei tovább szerkeszthetőek. Keret legyen-e, arcképek megjelenjenek az értékelések mellett, milyen legyen a dátumformátum (ugye külföldön fordított sorrend van). És ezek után az értékelések szövegének hosszát, színét, méretét, az értékelő neve is változtatható:

Trustindex widget grafikai beállítás

Végül a widgetben megjelenő vélemények száma, sorrendje is beállítható. A widgetnél alul megjelenik egy sornyi összesítés, ez kattintható lehet, így a látogató további értékeléseket olvashat a beállított linken, meggyőződhet az online értékelések valóságáról. De ha egy landoló oldalra állítod be a widgetet, akkor érdemes ezt kikapcsolni, hogy az oldalról ne tudjon elmenni a látogató (ugye egy landoló oldalon két út lehet: bezárja az oldalt vagy végrehajtja a konverziót a látogató):

automatikus értékelés gyűjtés

Természetesen kikapcsolható az, hogy valaki bármely véleményre kattintva átmenjen a Facebook oldaladra.

Én ezt csak akkor használom, ha egy landoló oldalról van szó, hiszen ha éppen hirdetésekből hozok rá potenciális ügyfeleket, akkor nem szeretném, hogy az oldalról elnavigáljanak.


Email aláírásod feltúrbózva


Az én email aláírásomat azért állítottam be profin, mert felmérések bizonyítják, hogy az emailek, hírlevelek elejét és végét olvassák el fókuszáltabban a címzettek. Nem hiába lehet látni, hogy külföldön az online marketing guruk (pl.: Neil Patel) kettő vagy akár három P.s. (utóirat) mondatot is írnak…

Trustindexben személyre lehet szabni az email aláírásunkat, amelybe természetesen a Facebook oldalad véleményeinek számát is beállíthatod, vagy azt is kiválaszthatod, hogy arra kattintva rögtön a Facebook oldal vélemény szekciójába vigyen.

Ha növekszik a Face oldaladon a vélemények száma, az aláírásban is növekszik a szám, továbbá az aláírás kódja szerkeszthető, Gmailben is könnyen beállítható, és személyre szabható, kiegészíthető plusz adatokkal.

Az enyém így jelenik meg:

Martincsek Zsolt
Martincsek Zsolt
Online marketing specialista
hello@martincsekzsolt.hu
30 vélemény a Facebook-n Rating Stars

Ezen én még változtattam egy kicsit a Gmailben, de a lényeg, hogy ha 31 Facebook véleményem lesz, akkor ez itt is cserélődjön, valamint a fotó beillesztése, az elrendezési alapokat a Trustindex kiválóan megoldja:


Értékelés gyűjtése


Ez szokott a legnehezebben menni tapasztalataim szerint a vállalkozásoknak. Azt tudni kell, hogy az elégedett ügyfelek nagy része nem fog magától online értékelést hagyni.

Legtöbben nem fognak maguktól rákeresni , visszatérni a vásárlás/szolgáltatás igénybevétele után a cég oldalára, és véleményt hagyni. Meg kell kérni az ügyfelet erre, úgy, hogy a kezébe adjuk a felületet, ahol két kattintással publikálhatja az értékelését.

Szerintem ez nem ismeretlen, több webshopnál találkoztam azzal, hogy az Árukereső.hu kiküldi az automata emailt napokkal később, hogy értékeljem az adott webáruházat.

Na most a Facebook nehezebb dolog, a Facebook nem készített ehhez eszközt, de a Facebook oldalunk Vélemények aloldalának van egy linkje, azt elküldhetjük. De ha például egy webshopod van, akkor ennek automatizálásához valamilyen eszközre van szükséged.

Trustindexnek van egy ilyen funkciója is. Létre lehet hozni egy egyedileg megtervezett sablon emailt, ami egyenként vagy automatizáltan is kiküldhető.

Elsőnek egy kampányt kell létrehoznod:

automatikus értékelés gyűjtés

Automata értékelést kérő emailt technikailag úgy tudsz kiküldeni, hogyha valaki vásárol a webshopodban, akkor automata email biztosan ki szokott menni a vásárlás, kiszállítás végén.

Egy ilyen email titkos másolat címzettjeibe egy egyedi, a Trustindex által adott email címet kell beállítanod, utána a rendszerbe bekerülnek az adatok, és a megadott idő után kimegy a sablon email, de még egy ismétlő is beállítható későbbre. (Ehhez persze kapsz elegendő beállítási infót a rendszerben.)

Kérdés, hogy vajon meg fogják kapni ezeket az emaileket az ügyfelek? Nem fog a Spambe menni?

A rendszer profi, és a kiküldő email címhez a saját domaines emailed is beállítható, ezzel nagyon lecsökken annak az esélye, hogy nem látható helyre érkezzen az email. Tehát úgy működik, mint egy profi hírlevélküldő rendszer.

Lassítja a Trustindex a weboldal betöltődését?

Ez a kérdés többször előfordul, mert egy plusz dolgot helyezünk el a weboldalon. Ráadásul egy widgetet, amin kép, grafikai elemek is vannak és akár automatikusan mozog, váltakoznak az értékelések.

A Trustindex a világ egyik leggyorsabb és legjobb szerverein fut, amit az Amazon szolgáltat.

Félreértések többször történtek, mert különböző oldalbetöltődést tesztelő eszközökkel kijött olyan eredmény, hogy a weboldalt lassítja a Trustindex.

DE! Eddigi tapasztalat, hogy a tesztelést az egyik legismertebb ilyen eszközzel, a GTmetrix-el történik, ami tényleg jó, csak nem jó beállításokkal végzik el a teszteket!

Ugyanis, ha nem regisztrálsz be (ingyenes), akkor egy szerverről futtatható le az oldalbetöltést sebességmérése! És ez a szerver Vancouver, Kanadában található. Tehát a szimuláció úgy történik, mintha valaki Kanadában ütné be a weboldalad címét a böngészőbe és töltené be az oldalt. Itt alapból a tárhelyed sem fog gyorsan működni, főleg ha az Magyarországon található.

gtmetrix sebességmérés Kanadából

Ha a tesztet így lefuttatod, akkor a Trustindex résznek a betöltődése 1,7 másodperc körül van (mindjárt megmutatom, hogy ezt hol tudod megnézni), de a képen látható teljes oldal betöltődése is több, mint 11 másodperc.

Na, de ha ingyenesen beregisztrálsz, akkor lehetőséged van a szerver helyének kiválasztásához. Magyarországhoz legközelebb, londoni szervert tudsz beállítani, ami nem a legjobb, de egy sokkal közelebbi eredményt fog adni (sőt ezt már lehet valós, reális eredménynek tekinteni). Valamint egy olyan oldalad URL címét add meg, amelyen a Trustindex widget el van helyezve:

gtmetrix London tesztelés

Majd ha lefutott a teszt, akkor kattints a ‘Waterfall’ pontra és a keresőbe írd be azt, hogy ‘trustindex’. Ekkor láthatod, hogy ez a rész az adott oldalon mennyi idő alatt töltődött be:

trustindex betöltődési sebesség teszt

Itt az ‘ms’ mértékegység milliszekundomot jelent, vagyis 500 ms, az fél másodperc. Fontos még egyszer azt figyelembe venni, hogy ez Londonból van tesztelve, valamint érdemes többször lefuttatni a tesztet, mert nem fogod mindig ugyanazokat az eredményeket kapni itt és a teljes weboldal betöltődésénél sem (a szerverek válaszideje folyamatosan változhat).

Ennél a tesztnél a Trustindex az én weboldalamon 349 milliszekundum alatt töltődött be Londonban, ami Magyarországról nézve valószínűleg 300 milliszekundum alatt van.

Összegzés

Egyre fontosabb a vélemények gyűjtése, egy nemrégiben az USA-ban elvégzett kutatás szerint a 18-34 éveseknek a 91%-a hisz inkább az online értékeléseknek, mint a személyes ajánlásoknak. Van még pár érdekes adat, amelyeket összefoglaltam egy posztban a Lokális online marketing (Local SEO) Facebook csoportomban.

Szóval ez a tendencia Magyarországon is tapasztalható, és jön az a generáció, akik online tájékozódnak a vállalkozásodról, és ez alapján döntenek arról, hogy a keresetüket Nálad vagy inkább másnál költsék el.

És ha gyűjtöttél jó pár pozitív értékelést, akkor ne félj megjeleníteni azokat a weboldaladon, mert konverziónövelő hatási is van! A Trustindex meg ebben a piacon a legjobb ár-érték arányú szoftver.

Ezeket a cikkeimet is ajánlom neked, kapcsolódik ehhez a témához:

Így gyűjts minél több értékelést és használd fel a weboldaladon

Google Cégem értékelések: Teljes útmutató a beállításához és használatához

Trustindex: Így kezeld profin a Facebook értékeléseidet