Olvasási idő: 19 perc

Regisztrálj itt ingyen a Trustindex-re, majd olvasd el a cikkemet! )

Tartalom:

I. Megváltozott a Facebook értékelési rendszere
II. Trustindex
III. Trustindex funkciói
Email aláírásod feltúrbózva
Widget beállítása weboldalra
Értékelés gyűjtése
IV. Ár
V. GYIK
Összegzés

Egy korábbi blogbejegyzésemben végigvettem az online értékelések lehetőségeit, előnyeit, és tippeket is adtam.

Azt látni lehet, hogy az online vásárlók egyre tudatosabbak, és egyre többször találkoznak a cégek weboldalain véleményekkel, ahol az adott cég egy ügyfele, T. Sándor valamilyen pozitív véleményt írt. Ez megjelenik a honlapon, alatta egy név, esetleg még egy kép is.

Ez, ha kitalált, ha nem, még mindig megdobja a weboldal konverzióját és jobb, mintha nem lenne. Soha nem tanácsolom viszont ügyfeleimnek, hogy kitalált véleményeket használjanak, inkább arra buzdítom őket, hogy meglévő elégedett ügyfeleiktől kérjenek be véleményeket. Ugyanis ez marad el mindig. Hiába elégedett valaki a termékeddel/szolgáltatásoddal, nem fognak maguktól véleményt hagyni. Sőt, sokan nem is ismerik a Facebook vagy a Google Cégem oldaladat.

Ezért működik az, hogy például emailben kiküldesz egy levelet, amibe beleteszed a direkt linkeket, ahol véleményt lehet hagyni, és megkéred őket, hogy írjanak rólad. Nem fog 10-ből 10 ember véleményt hagyni, de nagyon jó eredményeket lehet így elérni.

Ha a vélemények gyűlnek, akkor ezeket ki kell tenni a weboldaladra. Erre több módszer is rendelkezésre áll. Kimásolhatod a vélemény szövegét, és alá beírhatod a nevet, de ez így még mindig azt a látszatot keltheti, hogy kitalált…

Jobb megoldás, ha beágyazzuk a Facebook oldalunkról a véleményeket. Ezt a beágyazási kódot itt találod:

Facebook vélemény beágyazása

Itt viszonylag korlátozott a kinézet szerkesztése a honlapodon. Ha több véleményt szeretnél egymás mellé tenni, vagy mobil nézetben nézve lehet, hogy nem olyan lesz a kinézet, amilyet szeretnél.

Ha több véleményt is meg akarsz jeleníteni, akkor annyit tudsz kitenni, amennyi kifér egymás mellé. Ezenkívül átkattintható a vélemény, ami egy landoló oldalon, ahol az a cél, hogy a látogató ne kattintson kifelé a weboldalról, egyáltalán nem előnyös…

Megváltozott a Facebook értékelési rendszere

Régebben csillagokkal tudtál értékelni egy Facebook oldalt, nem volt kötelező írnod sem. Pár hónapja ezen a Facebook változtatott.

Ajánlani tudsz egy szolgáltatást, vagy nem ajánlottnak beállítani. Ezenkívül kötelező lett a minimum 25 karakteres szöveges véleményírás is:

stühmer fb vélemény

Szerintem ez mindenképpen előnyös, és véleményem szerint meg fogja állítani azokat a véleményírókat, akik anno csak adtak egy egycsillagos értékelést, és semmit nem írtak. Ez lehetett akár egy versenytárs, vagy egy rosszindulatú ember, és sajnos ezeket a véleményeket nem lehet kitöröltetni, hiába jelzed a Facebooknak.

Trustindex

Ha WordPress alapú weboldalt használsz, akkor több ingyenes plugin is telepíthető a Facebook értékelések megjelenítéshez.

Érdemes végignézni őket, és megkeresni a legalkalmasabbat, mert sokszor vannak bennük kisebb hibák és hiányosságok. Például a legtöbb még nem tudja kezelni a Facebook új véleményrendszerét, mert még a csillagos vélemények integrálására vannak ráállva.

Ezenkívül a WordPress alapú weboldalak egyik lassítói a pluginok (bővítmények). Nem egy olyan honlapot láttam, amiben rengeteg plugin volt telepítve, ami lassítja a weboldal betöltődését, és sokszor egy rossz plugin vagy a frissítések hiánya következtében leáll az egész oldal.

A testreszabást a legtöbb ingyenes WordPress plugin korlátozza, ha van is részletesebb testreszabási funkció, akkor azért fizetni kell.

Ha viszont nem Wordrpresses oldalad van, akkor vagy a korábban megmutatott módszerrel integrálhatod az oldaladba a Facebook véleményeket, vagy a webfejlesztőd tud valamit összehozni.

A weboldalamon már több helyen használom a Trustindex.hu fejlesztését a Facebook vélemények megjelenítéséhez. Én ezt leteszteltem, és ezért is ajánlom Neked. (Ez egy affiliate link, ha nem értenél ezzel egyet, akkor keress rá direktben az oldalra. 🙂 )

A Facebook értékeléseken kívül a Trustindexben a Google Cégem, TripAdvisor, TrustPilot, Árukereső.hu, Booking.com, Airbnb, Amazon, Yelp, Hotels.com, Foursquare, Bookatable, Opentable felületekről is behúzható, kezelhető és megjeleníthetőek az értékelések.

Egy videót is elkészítettem a használatáról, meg tudod nézni a funkciókat, de a videó után itt a posztban írásban is megmutatom ezeket:

 

Trustindex funkciói

Email aláírásod feltúrbózva

Az én email aláírásomat azért állítottam be profin, mert felmérések bizonyítják, hogy az emailek, hírlevelek elejét és végét olvassák el fókuszáltabban a címzettek. Nem hiába lehet látni, hogy külföldön az online marketing guruk (pl.: Neil Patel) kettő vagy akár három P.s. (utóirat) mondatot is írnak…

Trustindexben személyre lehet szabni az email aláírásunkat, amelybe természetesen a Facebook oldalad véleményeinek számát is beállíthatod, vagy azt is kiválaszthatod, hogy arra kattintva rögtön a Facebook oldal vélemény szekciójába vigyen.

Ha növekszik a Face oldaladon a vélemények száma, az aláírásban is növekszik a szám, továbbá az aláírás kódja szerkeszthető, Gmailben is könnyen beállítható, és személyre szabható, kiegészíthető plusz adatokkal.

Az enyém így jelenik meg:

Martincsek Zsolt
Martincsek Zsolt
Online marketing specialista
hello@martincsekzsolt.hu
30 vélemény a Facebook-n Rating Stars

Ezen én még változtattam egy kicsit a Gmailben, de a lényeg, hogy ha 31 Facebook véleményem lesz, akkor ez itt is cserélődjön, valamint a fotó beillesztése, az elrendezési alapokat a Trustindex kiválóan megoldja:

Email aláírás szerkesztése Trustindex-ben

Widget beállítása weboldalra

Én már lassan minden szolgáltatás aloldalamra beállítottam ezt a widgetet.

Egyszerűen be tudod illeszteni a megfelelő helyre azt az egysoros script kódot, amely nem lassítja a weboldaladat, betehető bármilyen motorú weboldalra, és WordPressnél semmilyen plugint nem kell ehhez telepíteni:

Az én egyedi script kódom csak ennyi:

És így jelenik meg az oldalon:

Az értékeléseket megjelenítő widget beállítása a Trustindex-ben végezhető el, rengeteg beállítási lehetőség van, teljesen testreszabhatóak a widgetek.

Értékelés forrás beállítása után (egy vagy több platformról is meg lehet jeleníteni egy widgetben a véleményeket), szűrés csillagok alapján, címkék alapján (lejjebb erről írok), nyelv szerint. Ha több nyelven is hagynak értékeléseket, akkor itt ki tudod választani, hogy mely nyelven jelenjenek meg az értékelések. 10 színséma közül is lehet választani, de mindjárt megmutatom, hogy a színeket és sok más be lehet állítani.

Trustindex widget beállítása

A widget vizuális elemei tovább szerkeszthetőek. Keret legyen-e, arcképek megjelenjenek az értékelések mellett, milyen legyen a dátumformátum (ugye külföldön fordított sorrend van). És ezek után az értékelések szövegének hosszát, színét, méretét, az értékelő neve is változtatható:

Trustindex widget grafikai beállítás

Végül a widgetben megjelenő vélemények száma, sorrendje is beállítható. A widgetnél alul megjelenik egy sornyi összesítés, ez kattintható lehet, így a látogató további értékeléseket olvashat a beállított linken, meggyőződhet az online értékelések valóságáról. De ha egy landoló oldalra állítod be a widgetet, akkor érdemes ezt kikapcsolni, hogy az oldalról ne tudjon elmenni a látogató (ugye egy landoló oldalon két út lehet: bezárja az oldalt vagy végrehajtja a konverziót a látogató):

widget értékelések testreszabása

Természetesen kikapcsolható az, hogy valaki bármely véleményre kattintva átmenjen a Facebook oldaladra.

Én ezt csak akkor használom, ha egy landoló oldalról van szó, hiszen ha éppen hirdetésekből hozok rá potenciális ügyfeleket, akkor nem szeretném, hogy az oldalról elnavigáljanak.

A véleményeket lehet címkézni/kategorizálni. Ez azt jelenti, hogy a Trustindex rendszerében minden véleményt egy vagy több címkével is elláthatsz.

Nekem az egyik ingyenes anyagom a Local-SEO Ebook. Ennek az aloldalára csak olyan véleményeket jelenítek meg, amelyek erre vonatkoznak. A keresőoptimalizálás aloldalamon pedig csak az ahhoz kapcsolódó ügyfélvéleményeket mutatom meg:

Facebook értékelések címkézése

Értékelés gyűjtése

Ez szokott a legnehezebben menni tapasztalataim szerint a vállalkozásoknak. Azt tudni kell, hogy az elégedett ügyfelek nagy része nem fog magától online értékelést hagyni.

Legtöbben nem fognak maguktól rákeresni , visszatérni a vásárlás/szolgáltatás igénybevétele után a cég oldalára, és véleményt hagyni. Meg kell kérni az ügyfelet erre, úgy, hogy a kezébe adjuk a felületet, ahol két kattintással publikálhatja az értékelését.

Szerintem ez nem ismeretlen, több webshopnál találkoztam azzal, hogy az Árukereső.hu kiküldi az automata emailt napokkal később, hogy értékeljem az adott webáruházat.

Na most a Facebook nehezebb dolog, a Facebook nem készített ehhez eszközt, de a Facebook oldalunk Vélemények aloldalának van egy linkje, azt elküldhetjük. De ha például egy webshopod van, akkor ennek automatizálásához valamilyen eszközre van szükséged.

Trustindexnek van egy ilyen funkciója is. Létre lehet hozni egy egyedileg megtervezett sablon emailt, ami egyenként vagy automatizáltan is kiküldhető.

Elsőnek egy kampányt kell létrehoznod:

automatikus értékelés gyűjtés

Automata értékelést kérő emailt technikailag úgy tudsz kiküldeni, hogyha valaki vásárol a webshopodban, akkor automata email biztosan ki szokott menni a vásárlás, kiszállítás végén.

Egy ilyen email titkos másolat címzettjeibe egy egyedi, a Trustindex által adott email címet kell beállítanod, utána a rendszerbe bekerülnek az adatok, és a megadott idő után kimegy a sablon email, de még egy ismétlő is beállítható későbbre. (Ehhez persze kapsz elegendő beállítási infót a rendszerben.)

Kérdés, hogy vajon meg fogják kapni ezeket az emaileket az ügyfelek? Nem fog a Spambe menni?

A rendszer profi, és a kiküldő email címhez a saját domaines emailed is beállítható, ezzel nagyon lecsökken annak az esélye, hogy nem látható helyre érkezzen az email. Tehát úgy működik, mint egy profi hírlevélküldő rendszer.

Ár

7 napig ingyen ki lehet próbálni, utána 3 csomag közül lehet választani. A csomagok közötti csak a weboldalak számában van különbség. Tehát hány weboldalon szeretnéd a Trustindex eszközét használni, mindegyikhez külön felület van, tehát teljesen el tudod különíteni a felületeket.

A csomagok pontos árai és további információk ezen az oldalon találhatóak meg.

GYIK

Mi az a Trustindex?

A Trustindex egy profi online értékeléskezelő eszköz, ami Facebook, Google Cégem, TripAdvisor, TrustPilot, Árukereső.hu, Booking.com, Airbnb, Amazon, Yelp, Hotels.com, Foursquare, Bookatable, Opentable értékeléseket tudja kezelni és profin megjeleníteni a weboldaladon.

Lassítja a weboldalt a Trustindex?

Nem lassítja, mivel egy rövid kódot kell csak beilleszteni a megfelelő helyre a weboldalon. Ezenkívül a világ egyik leggyorsabb szerverhálózatán (Amazon) fut a Trustindex!

Miért érdemes online értékeléseket gyűjteni?

Az USÁ-ban egy elvégzett kutatás alapján a 18-34 év közöttiek 91%-a inkább hisz az online értékeléseknek, mint a személyes ajánlásoknak, de az összes válaszadó 86%-a megnézi az online értékeléseket!

Miért kell a vásárlói véleményeket megjeleníteni a weboldalon?

Azért, mert ezzel bizalmat adhatsz a potenciális vásárlóidnak, segíti a gyorsabb döntésben őket. A konverziós arány jobb lesz.

Összegzés

Egyre fontosabb a vélemények gyűjtése, egy nemrégiben az USA-ban elvégzett kutatás szerint a 18-34 éveseknek a 91%-a hisz inkább az online értékeléseknek, mint a személyes ajánlásoknak. Van még pár érdekes adat, amelyeket összefoglaltam egy posztban a Lokális online marketing (Local SEO) Facebook csoportomban.

Szóval ez a tendencia Magyarországon is tapasztalható, és jön az a generáció, akik online tájékozódnak a vállalkozásodról, és ez alapján döntenek arról, hogy a keresetüket Nálad vagy inkább másnál költsék el.