Olvasási idő: 8 perc

A Google-től Maile Ohye beszélt arról egy videóban, hogy miként válassz ki egy SEO szakit. Tanácsait és tippjeit mondja el, amelyek nagyon hasznosak azoknak, akik az online marketing kivtelezésnél, a keresőoptimalizálást szeretnék kiszervezni.

A bő 11 perces videóban kifejtésre kerül a jó és a rossz SEO szakember.
A videó alapján leírom összefoglalva a fő pontokat, és kiegészítem plusz infokkal, saját tapasztalataimmal a pontokat.

Milyen egy jó SEO szakember/tanácsadó?

A weboldaladat olyan potenciális ügyfeleidnek fogja megjeleníteni, akiknek tényleg fontos és releváns a szolgátatásod/terméked.

Itt azt értsd, hogy például olyan kulcsszókutatás történik, amelyben a releváns kulcsszavak találhatóak meg. Long tail kulcsszavakban is gondolodik, tehát, ha laptopokat árulsz, akkor nem a ‘laptop’ kulcsszóval fogja kezdeni a keresőoptimalizálást, hanem szűkíti, és például az ‘asus laptop’ kulcsszóra kezd el célozni stb…

A weboldaladat nem csak a keresési eredményekre optimalizálja, hanem a kattintástól a konverzióig támogat

Az nem elég, hogy majd Google-ben előrejössz a keresési találatoknál. Fontos az is, hogy a SEO szakember a weboldaladat is átnézze. Tippeket és tanácsokat adjon, hogyha valaki a Google-ből az oldaladra érkezik, akkor az a látogató egy olyan oldalon találja magát, amin könnyen tud navigálni, könnyen eljut bármilyen konverzióhoz.

Segít abban, hogy mind számítógépen és mind mobilon egy jó élményt kapjanak az online látogatóid

A Google nem győzi kommunikálni, hogy mennyire fontos a mobilos megjelenés, már külön indexeli a dekstop (asztali) és mobilos megjelenést, és kulcsszavakra a rangsorolás is eltérhet a két eszközön. Sajnos még mindig találkozni olyan oldalakkal, amelyek nem mobil reszponzívak.

Előtérbe helyezi a látogatói élményt.

A keresőoptimalizálás egyik rangsorolási faktora ez, hogy a céloldal a látogatóknak megfelelő élményt nyújtson.

Tehát nem elegendő a megfelelő kulcsszavakkal ellátott meta tag-ek, vagy a jól optimalizált és bőséges tartalom. Ha például a szöveg egyben van, nincs megfelelően tagolva, nincsenek alcímekkel felosztva, fejlécek (H-tag) beállítva, képek, esetleg videók kiszínezve az oldal, akkor a látogatók gyorsan el fogják hagyni a weboldalt.

Az oldalon eltöltött idő viszont egy rangsorolási faktor, egy mutatószám a Google számára.

Milyen SEO “szakembert” kerülj el?

A Google kijelentése ez is a videó alapján:

Olyat ne, aki azt tanácsolja például, hogy halmozd tele a meta tag-t (meta cím, meta leírás..) kulcsszavakkal vagy vásárolj linkeket a linképítéshez…

A Google rengeteg blogposztjában, fórumán hivatalosan közli ezeket a tévhiteket, hogy ezek segítenék hosszútávon eredményesen a keresőoptimalizálást.

Mielőtt alkalmaznál egy SEO szakit:

1. Legyen egy meeting és bizonyosodj meg abban, hogy valóban érdeklődik a céged, a business-ed és céged iránt.:

✔ Egy SEO-s nem csak a keresés rangsorolásra fókuszál, hanem arra is, hogyan tudja segíteni a cégedet. Így ezzel kapcsolatos kérdéseket is feltesz, mint mi teszi a cégedet, szolgáltatásodat egyedivé, milyen értéket ad a vásárlóidnak?

✔ Miben hasonlítanak a vásárlóid? Jelenleg hogyan találnak rá a weboldaladra?

✔ Hogyan termel profitot a céged? És hogyan tud az interneted keresés ebben segíteni?

✔ Milyen más csatornákat használsz? Offline hirdetés? Social média?

✔ Kik a versenytársaid? Mit csinálnak jól online (és offline)
Egy keresőoptimalizálást nem lehet jól elvégezni, ha nem vagyunk tudatában, hogy mi a cég céljai, kik a vásárlók!!!

2. Nézd meg a referenciákat

✔ Nézd meg azt egy SEO-sban, hogy tudjon másokkal együtt dolgozni. Mivel sokszor kell majd más fejlesztőkkel is kommunikálnia.

✔ Nem csak a weboldaladat akarja felhozni az első helyre, hanem tényleg törődik veled és a cégeddel. Edukálni tud téged és a csapatodat is.

3. Kérj (és valószínűleg fizetned kell ezért) technikai és keresési elemzést!

A techniaki SEO Audit, vagy a kulcsszókutatás egyfajta nulladik lépés a keresőoptimalizálásban, ez tényleg szükséges és ez nálam is fizetős szolgáltatás.

Viszont itt megnézhetsz 7 technikai SEO beállítást, amire érdemes odafigyelned és ezek a SEO eredményeidet is befolyásolhatják.

Összegzés

A Google tényleg nagyon jól összefoglalja, hogy mik alapján szűrjük ki a SEO szakembereket, mert a piacon egyre többen vannak. Nem egyszer lehet látni, hogy csak sikerdíjas keresőoptimalizálás van, tehát kulcsszavakra helyezések alapján kell fizetned, olyan kulcsszavakra is legtöbbször, amelyekről releváns és megfelelő mennyiségű célközönség nem fog érkezni…

Talán a legjobb, ha a Google Analyticsben figyeled, hogy az organikusan érkezők száma miként növekszik, valamint Google Search Console-ban is lehet látni egy SEO-s munkájának eredményeit (itt is figyelve, hogy releváns kulcsszavkra lépegessen előre az oldal).

A Google is kiejleni a videóban, hogy általában egy SEO-t választva nem rövidtávú munkára számíts.

4 hónaptól 1 évig tart a közös munka, hogy eredményt lehessen elérni. Persze ez nagyon változó, ha a weboldalat még szinte semmire sem jelenik meg a Google-ben, a kiválasztott kulcsszavaknál is nagy a verseny, akkor igen, ez akár 1 évig is eltarthat, de ha már elkezdődött egy keresésoptimalizálás, nem láthatalna a Google számára az oldalad, akkor gyorsan el lehet érni pozitív eredményeket.

 


Gyakorlatias online képzéseimmel Te is el tudod kezdeni a weboldalad keresőoptimalizálását, vagy még eredményesebbé tudod tenni azt!