Barion Pixel
Olvasási idő: 36 perc

A helyi keresőoptimalizálás egyik előnye, hogy sokkal kevesebb tényezőt vesz alapul a Google, mint az oldalak általános keresőoptimalizálásánál.

Valószínű, hogy te is tapasztaltad már, ha egy szolgáltatás nevét, kulcsszavát beírod a keresőbe, akkor nagyon sok esetben a találatok elején egy Google térkép jelenik meg, majd alatta három cég rövid profilja, térképen megjelölve.c

A cél az, hogy ide az első három helyre a te céged is bekerüljön.

Ehhez helyi keresőoptimalizálni (Local SEO) kell a weboldaladat és a ‘Google Cégem’ profilodat.

A teljes útmutatót a következőképpen építettem fel:

I. Google Cégem profil regisztrálása
      Cégnév
      Cím
      Kategória
      Kapcsolati adatok
      Befejezés és igazolás
A cím/szolgáltatás területének beállítása

II. Milyen tényezők befolyásolják a Google térképes helyezéseket?
      On-Page SEO
      Strukturált adatok
      Vélemények
      Linképítés

IV. Google térkép beágyazása a honlapra

V.Hogyan hozz létre olyan Google Cégem értékelő linket, ahol rögtön tudnak értékelést hagyni? (rövid név létrehozása)

VI. Social Media

VII. Plusz funkciók a Google Cégem profilban
      Bejegyzések
      Termékek
      Szolgáltatások
      Webhely

VIII. Összegzés

Google Cégem profil regisztrálása

A Google Cégem regisztráció ingyenes.

Nem szükséges bolttal, olyan üzlethelyiséggel rendelkezned, ahol a vásárlóidat személyesen fogadnád.

Olyan céget is lehet regisztrálni, ahol nem történik áru átvétele, vagy ügyfelek fogadása, ezt be is lehet majd jelölni a Google Cégem porfilodban.

A feltétel viszont az, hogy a regisztráció során megadott címnek szerepelnie kell a weboldaladon a kapcsolati adatok között, továbbá a Google a címet is ellenőrzi. (levelet küldenek ki a címre, később lesz erről még szó)

A regisztrációt a következő oldalon kell elkezdeni: https://www.google.hu/business/

A jobb felső sarokban található ‘Kezdés’ gombra kattintva rögtön meg tudod adni céged adatait.

Cégnév

Elsőnek célszerű a céged nevét megadni pontosan, mert később az igazoláshoz kiküldött levélen ez a cégnév lesz, valamint még külön megadhatsz majd egy kapcsolattartó nevet is. Továbbá Google Cégem profilod neve ez lesz, ezért később, ha már igazoltad a profilt, érdemes lesz márkanevedet írni, kulcsszavakkal kiegészítve.

Google Cégem vállalkozás név megadása

Mutatok egy példát: 

Itt az igazolást követően lett megváltoztatva a név.

Google my Business name

A reaktorlabs.com egy programozó képzéssel foglalkozó cég. A Reaktorlabs a márkaneve, ezt ismerik sokan, a médiában is mindig így hivatkoznak a cégre. Ezt a nevet érdemes tehát megadni a Cégnév résznél.

A márkanév mellett a fő szolgáltatásukat is megadják.

Ez egyben fontos kulcsszó is náluk: ‘programozó képzés’, ‘programozó tanfolyam’.

Tehát Google cégnévként esetükben ezt adták meg:
ReaktorLabs – Programozó képzés, tanfolyam

Cím

Ahogy a regisztráció első lépésénél megadtál egy vállalkozás nevet, ezután ez fog megjelenni:

ím hozzáadása google cégem

Itt akkor kattints az igenre, ha a megadott címet szeretnéd publikussá tenni a látogatók számára, és ezt akkor érdemes, ha van fizikai üzleted, irodát, ahol vásárlóidat/ügyfeleidet is fogadni szoktad.

Nálam például ilyen nincs, ezért az én Google Cégem profilom a pontos cím a térképen nem jelenik meg, hanem a megadott szolgáltatás területét mutatja:

térkép megjelenés googleben

De ezenkívül mindegy is, hogy itt az elején mit választasz, ezt később a profilodban egyszerűen szerkeszthető. Tehát később is tudsz pontos címet megadni, amely a látogatóknak is megjelenik.

Visszatérve, ha az ‘Igen’ opciót választod, akkor rögtön a következő ablakban meg tudod adni a vállalkozásod címét, és erre is fog érkezni az igazoló kódot tartalmazó levelet.

Ha a ‘Nem’ opciót választod, akkor az igazoló levélhez kötelezően megadott címet, majd a legvégén kell megadnod.

FONTOS!

Bármelyik opciónál a Google a rangsorolásnál a megadott, igazolt címet veszi alapul.

Tehát hiába rejted el a címedet, és adod meg azt szolgáltatási területként, hogy Budapest, akkor is ha a Google-ben keresek egy szolgáltatásra, a környékemen található vállalkozásokat fogja kilistázni.

De ezt a kérdést a Local SEO Facebook csoportomban leadott egyik élő videómban feltette valaki és hosszabban elmagyaráztam, megválaszoltam.

Youtube csatornámon ez a videó megtalálható, ha ide kattintasz, akkor rögtön ahhoz a részhez érkezel!

Tehát, ha valaki ‘marketing kivitelezés’ kulcsszóra keres Győrben, akkor a térképes találatoknál, vagy a térkép alatti 3 találat között győri, vagy a keresőhöz közelebbi szolgáltatók jelennek meg, és nem én, még akkor sem, ha szolgáltatás területének Magyarországot adtam meg, vagy Győr városát. Mivel a regisztrált címem az budapesti cím.

Kategória

Vállalkozásodat különböző kategóriákba sorolhatod, ezt a részt is később szerkesztheted, kiegészítheted más kategóriákkal is.

Viszont bármit nem adhatsz meg, a Google meghatározott kategóriákat ajánlj fel. Néha előfordul, hogy nehéz egy céghez találni megfelelő kategóriákat.

Ezen a linken egy táblázatban megtalálod az összes lehetséges kategóriát, amit beírhatsz:
http://bit.ly/google-cegem-kategoriak

Kapcsolati adatok

Itt legalább az egyik kapcsolati adatot meg kell adnod. Telefonszámot vagy egy weboldal címet:

kapcsolatfelvételi adatok

Befejezés és igazolás

befejezes és igazolás

A ‘Befejezés’ gomb megnyomásával beregisztráltad cégedet, az viszont a térképen addig nem fog megjelenni, amíg nem igazoltad a profilodat.

Ha az elején azt jelölted be, hogy nem szeretnél olyan helyet megadni, ahol ügyfeleid felkereshetnek, akkor a ‘Befejezés’gomb megnoymása után jön fel az a felület, ahol meg kell adnod azt a címet, ahova az igazoló kódodat kiküldi a Google levélben, és ezt a címet fogja alapul venni a helyi keresőoptimalizálásánál, amelyről korábban írtam…

Az igazoláshoz a Google egy levelet küld ki a beregisztrált cég címére.

Magyarországon sajnos sok esetben előfordul, hogy a levél nem érkezik meg, de utóbbi időben pozitív tapasztalatom volt ügyfeleimnél, általában egy hét alatt kiérkeztek a levelek.

Érdemes arra is odafigyelni, hogy maga a levél sem túl különleges, könnyen elveszhet a szórólapok között.

Ha 14 nap alatt nem érkezik meg a levél, akkor ezen a linken érdemes felvenni a kapcsolatot a Google-lel.


Átfogó keresőoptimalizálás online tanfolyamom megjelent! Jelenleg több, mint 10 órányi videós anyag:


Google Cégem profil optimalizálása

Ha igazoltad a Google Cégem profilodat, és a térképen is megjelensz, akkor minden adatot tölts ki a profilon, és tölts fel képeket is.

Ha beléptél a profilodba, akkor egy kezdőlap fogad. Itt a bal oldali menüoszlopban az ‘Információ’ pontra kattintva tudod szerkeszteni:

google cégem profil optimalizálás

Minden résznél a toll ikonra kattintva tudsz szerkeszteni.

Itt érdemes a fenti cégnevet úgy beállítani, hogy márkaneved szerepeljen benne, valamint 1-2 fontos fő kulcsszavad.

Kategória részt egészítsd ki. Adj meg egy fő kategóriát és próbálj találni további kategóriákat is, ami a cégedre releváns.

Mindent tölts ki!

Nyitvatartási idő, rendkívüli nyitvatartási időpontok (én ünnepnapokat adtam meg például, amikor nem dolgozom), telefonszám, attribútomok hozzáadása (ez eléggé korlátozott szokott lenni, de ha találsz olyat, ami jó, akkor azt állítsd be).

A vállalkozásról is adj meg egy rövid leírást, erről itt írtam bővebben.

A cím/szolgáltatás területének beállítása

A regisztráció során megadott címet és/vagy szolgáltatás területeket a Google Cégem profilodban az ‘Információ’ menüpontban éred el:

cím, szolgáltatás területének beállítása

A ‘Vállalkozás helyének hozzáadása’ alatt, ha később címet adnál hozzá, vagy meglévőt cserélnél le, és a cím eltér attól, amit a regisztráció során megadtál, és ahova levélben az igazoló kód megérkezett, akkor az új címet ismét igazolni kell, és egy újabb levelet fog kiküldeni a Google az igazoló kóddal.

A ‘Szolgáltatás területek’ pontban szabadon adhatóak hozzá városok, kerületek, városrészek (pl.: Ferencváros) is. És ezek bármikor szabadon szerkeszthetőek, hozzá tudsz adni, és ki tudsz törölni területeket.

Milyen tényezők befolyásolják a Google térképes helyezéseket?

Jó hír, hogy itt nincs több száz rangsorolási faktor, mint a Google keresőjében, viszont itt sem a véletlen dönti el, hogy mely cégek vannak elől a térképes megjelenésben.

Szerencsére gyakran tapasztalom, hogy sok cég véletlenül, vagyis inkább nem tudatosan van az első helyen, így nagyon sok szektorban könnyen előre lehet kerülni.

Ha a következő pár faktorban fejleszted Google Cégem profilodat és weboldaladat, akkor nagyon nagy előnyre tehetsz szert.

A Google a rangsorolási faktorokat itt is folyamatosan változtatja, ezért ajánlom, hogy az erről szóló cikkemet olvasd el, vagy nézd meg a videómat erről.

On-Page SEO

Az első faktor a tartalmi keresőoptimalizálás.

Ha helyi keresőoptimalizálást végzel a honlapodon, akkor először a kontakt / kapcsolat oldalt kell optimalizálnod. Ha ilyen aloldalad még nincsen, akkor mindenképpen létre kell hoznod egyet.

Továbbá ha van egy vagy több fizikai üzleted, telephelyed és ezeken vásárlókat is fogadsz, akkor minden ilyen helyre külön aloldalt kell létrehoznod.

Például van egy kertészeti üzleted Budapesten és Budaörsön, akkor mind a kettőre külön aloldalt hozz létre, mert csak így lehet a legjobban optimalizálni mindkét helyre.

Az Europcar.com ezt profin csinálja, és nem hiába szerepel nagyon sok helyen az ‘autóbérlés’ kulcsszóra első helyen.

Minden országra, nagyobb városra egyéni saját oldal van létrehozva.

Pl.:
https://www.europcar.com/location/hungary
https://www.europcar.com/location/uk
https://www.europcar.co.uk/locations/united-kingdom/london

A kapcsolat oldalt/üzlet(ek) oldalát a következőképpen helyi keresőoptimalizáld:

Weboldal nevében (meta title tag): város/régió + releváns kulcsszó | márka-/cégnév

Weboldal címsorában (H1 tag): város/régió + releváns kulcsszó (egy H1 tag legyen az oldalon)

Tartalomban: város/régió + releváns kulcsszó

Képek alt neveiben: város/régió + releváns kulcsszó

Ezenkívül érdemes nagy hangsúlyt fektetni a weboldalad logójára, hiszen az minden oldalon megjelenik, mégis sokan elfelejtik ezt a képet optimalizálni.

A logó képének fájl neve legyen a fő kulcsszavad, az alt neve pedig például: XY cukrászda, Szeged

NCT (Név, Cím, Telefonszám)

Az oldalon mindenhol ilyen formában, sorrendben kell szerepelnie a kontakt adatoknak. Nem csak a kapcsolat oldalon, hanem akár a weboldal alján a footerben és mindenhol, ahol feltűnik.

Egy teljes blog cikket írtam erről, amelyben még részletesebben végigmegyek a beállítási folyamatokon. De egy videót is felvettem, amelyet a Youtube csatornámon meg tudsz nézni.

Strukturált adatok

Használj Schema.org markup-ot.

Ezt a három legnépszerűbb keresőszolgáltatás, a Google , a Yahoo és a Bing hozta létre azzal a céllal, hogy segítsen rendszerezni és azonosítani a weben található információkat.

Többféle típusú struktúrált adatformátum is van. Ezen az oldalon: http://schema.org/LocalBusiness alul vannak példák is.

Vannak online strukturált adat generáló oldalak is:
https://www.jamesdflynn.com/json-ld-schema-generator/
https://microdatagenerator.org/localbusiness-microdata-generator/ 

A JSON-LD típusú script kódokat könnyebben be lehet állítani, akár fejlesztő nélkül, ha Google Tag Manager-t használsz. De ha van lehetőséged, akkor a weboldal forráskódjába is be tudod állítani a strukturált adatot, a head vagy body részbe.
Ezt a típusú strukturált adatot ne állítsd be a weboldal összes oldalára. Érdemes a kapcsolat/elérhetőség aloldalra beállítani.

Itt van egy példa a strukturált adat/kód felépítésére:

<script type=”application/ld+json”>
{
“@context”: “http://schema.org”,
“@type”: “CÉG TÍPUSA“,
“name”: “CÉG NEVE, MÁRKANÉV, FŐBB SZOLGÁLTATÁS“,
“url”: “CÉG WEBOLDAL CÍME“,
“logo”: “A LOGÓ KÉP URL CÍME“,
“priceRange”: “HUF“,
“email”: “EMAIL CÍM“,
“telephone”: “TELEFONSZÁM“,
“image” : “FŐOLDALI KÉP, BORÍTÓKÉP URL CÍME“,
“openingHours”: “Mo-Fr 08:00-19:00“,
“paymentAccepted”: “Cash“,
“address”: {
“@type”: “PostalAddress”,
“addressLocality”: “VÁROS“,
“postalCode”: “IRÁNYÍTÓSZÁM“,
“streetAddress”: “UTCA, HÁZSZÁM
},
“geo”: {
“@type”: “GeoCoordinates”,
“latitude”: “SZÉLESSÉGI ÉRTÉK“,
“longitude”: “HOSSZÚSÁGI ÉRTÉK
},
“hasMap”: “GOOGLE TÉRKÉP MEGOSZTÁS LINKJE”,
“contactPoint”: {
“@type”: “ContactPoint”,
“contactType”: “customer service”,
“telephone”: “TELEFONSZÁM
},
“sameAs”: [
FACEBOOK OLDAL URL CÍME
]
}
</script>

A ‘latitude’ (szélességi) és ‘longitude’ (hosszúsági) értékeket a Google Maps segítségével is megadhatod:

Szélességi és hosszúsági adatok megadása

Az oldalra beállított strukturált adatot a Google strukturált adatok tesztelőeszközével tudod ellenőrizni:
https://search.google.com/structured-data/testing-tool?hl=hu 

Ha Google Tag Manager segítségével állítottad be a kódot, akkor a tesztszköz nem fogja mutatni a kódot, de ettől függetlenül a Google látja)

Vélemények

Az egyik legfontosabb rangsorolási faktor!

Ügyfeleimnek mindig azt tanácsolom, hogy szerezzenek minél több értékelést.

A legeredményesebb, ha te magad kéred meg ügyfeleidet – például egy emailben, hogy értékeljék a szolgáltatásodat.

Hozz létre egy sablon emailt erre, amelyben közvetlen linket lehet megadni, amire rákattintva rögtön vélemény hagyható. Ennek a linknek a profi létrehozásáról a későbbiekben írok részletesebben.

Nagyon sokan félnek a negatív visszajelzésektől, vagy pár beesett egy csillagos vélemény miatt nem is erőltetik tovább az értékelések gyűjtését.

Ezzel azonban nem kell foglalkozni, ilyen mindig van és lesz is. Mindig van olyan vásárló, aki igazságtalan, vagy valamivel nem lesz elégedett és ezért véleményét is kifejti.

Jó taktika, ha ezekre a véleményekre is korrekt választ adsz. A pozitív véleményeket is köszönd meg, írj pár szép szót. Legyen aktív a vélemény rész a Google Céged oldalán, ez jót tesz a local SEO-nak is.

Törekedj inkább arra, hogy minél több pozitív véleményt szerezz. Küldj ki hírleveleket, a véleményért cserébe adj valamilyen apró kedvezményt a következő vásárlásból stb…

Emailben írj a törzsvásárlóidnak is, ők biztosan 5 csillagos és tartalmas véleményt fognak megfogalmazni. A gyorslinket viszont mindig tedd bele az emailbe, ne várj el, hogy ők keressék meg az értékelő felületet.

Továbbá az elején minden ismerőst, családtagot is megkérhetsz, hogy akinek van Gmailes email címe, hagyjon egy pozitív értékelést a cégedről.

A sok pozitív vélemény mellett a negatívak így el fognak törpülni.

Egyébként az sem mindig előnyös, ha kizárólag pozitív, maximális 5 csillagos értékelések szerepelnek az oldalodon.

Ajánlott az elégedett ügyfelek/vásárlók szöveges értékeléseit a weboldaladon is megjeleníteni! Ezzel bizalmat adhatsz a potenciális ügyfeleknek, növelheted a konverziós arányodat.

Ehhez a legkényelmesebb és legjobb megoldás egy értékelés kezelő szoftver használata, amivel fejlesztés nélkül megjeleníthetőek a weboldaladon az értékelések.

A Trustindex a Google Cégem, Facebook és Tripadvisor értékeléseket is rendszerezni tudja, be tudod állítani a weboldalad megadott részeire és még automata véleménygyűjtő rendszere is van.

Írtam egy cikket erről a szoftverről, amelyet itt tudsz elolvasni »

Linképítés

A linképítésnek és a linkszerzésnek is nagy szerepe van a helyi keresőoptimalizálásban és a keresők rangsorolásában. Ha egy szegedi céged van, akkor jó, ha szegedi hír- és weboldalak hivatkoznak rád. Emellett kereshetsz cégadatbázisokat is, ahova regisztrálj is be.

Ebben az esetben is fontos odafigyelni az NCT (név, cím, telefonszám) formátumra, és arra, hogy ezek az adatok pontosan szerepeljenek mindenhol. Ezzel azt is elérheted, hogy ha a weboldalad linkjét nem lehet kitenni valahova, ezek alapján a Google mégis be tudja azonosítani a cégedet.

Ajánlott például cégadatbázisokba és tudakozó oldalakon beregisztrálni. Ellenőrizd, hogy ezek az oldalak ne legyenek spamesek és ne kelljen értük fizetni, mivel annyit ezek az oldalak általában nem érnek meg.

Itt van 3 megbízható honlap és a regisztráció is ingyenes:

https://aranyoldalak.hu/regisztracio
https://ittlakunk.hu/
https://www.cylex.hu/

Érdemes az üzleti partnereket és beszállítókat is megkeresni, és megkérni őket, hogy céged adatait helyezzék ki weboldalaikra.

A helyi online sajtóban minden rólad megjelent cikkbe helyezd el a weboldalad linkjét.

Linképítésről és Local SEO-ról további tippeket kapsz itt »

Ajánlok egy hasznos blog cikket, amelyet egy linképítéssel foglalkozó profi szakember írt az oldalamon:
https://martincsekzsolt.hu/local-seo-es-a-linkepites/

Google Térkép beágyazása a honlapra

A kapcsolat oldalra egy kód elhelyezésével tudod beágyazni a Google térképes megjelenést. A kódot a Google térképen a cég megkeresésével, a Megosztás, majd a Térkép beágyazására kattintva találod meg.

google térkép beágyazás

google map beágyazás

Ezután a kódot például a kapcsolati oldaladon oda állítod be, ahol a térképet szeretnéd megjeleníteni.

Itt a saját honlapomon a Kapcsolat menüre kattintva te is láthatsz egy ilyen beágyazott Google Térképet.

Hogyan hozz létre olyan Google Cégem értékelő linket, ahol rögtön tudnak értékelést hagyni? (rövid név létrehozása)

Létre tudsz hozni olyan linket is, amire rákattintva rögtön a Google Cégem profilodra értékelő ablaka jelenik meg.

Ehhez három lehetőséget is megmutatok:

  1. Legújabb funkció a Google Cégem fiókban a rövidített link létrehozása.

Keresd meg az ‘Információ’ menüpontban a ‘Rövid név hozzáadása’ részt, és ott elsőnek adj meg egy nevet. Ennek minimum 5 karakternek kell lennie. (egy évben háromszor lehet ezt változtatni).

Eután ezt a nevet illeszd be ide: http://g.page/[egyéninév]

Például az én linkem: http://g.page/seoszakember

Ha azt szeretnéd, hogy rögtön az értékelés adáshoz vigyen a link, akkor a végére hozzá kell tenned ezt: /review

Tehát ha tetszett ez az ebookom és szeretnél egy rövid pozitív értékelést hagyni nekem, akkor ezen a linken tudod megtenni a leggyorsabban 🙂
http://g.page/seoszakember/review

  1. Ha megadtad a címet a vállalkozásodhoz, és így publikus, megjelenik pontosan a térképen, akkor egy gyors megoldás a következő weboldalt felkeresned:

https://supple.com.au/tools/google-review-link-generator/

Az ‘Enter your Business name in the search box below:’ alá írd be pontosan a Google cégnevedet, így ki fogja adni azt a listából. Kattintás után már el is készíti a közvetlen linket.

Ha lejjebb görgetsz, akkor a bal oldalon olyan linket ad meg, amire kattintva rögtön véleményt hagyhatsz, míg a jobb oldali oszlopban az eddig vélemények listáját nézheted meg.

Ami jó, hogy emellett egy QR-kódot és egy rövidített linket is készít neked.

Viszont, ha nincs megadva címed, hanem mondjuk csak szolgáltatás területei (min nálam is), akkor ezen a weboldalon nem fog megjelenni a Google Cégem profilod…

  1. Ezért van egy hasznos bővítmény, amelyet Chrome böngészőben gyorsan tudsz telepíteni, itt találod a bővítményt.

Ha feltelepítetted, akkor a jobb felső sávban ott e kell lennie egy ilyen ikonnak:

értékelés direkt link készítés plugin

Nyiss meg egy Google keresőt, és írd be úgy a vállalkozásod nevét, hogy a találati listában feljöjjön a Google Cégem profilod. Egyszerű, ha pontosan a Google Cégem profilod nevét írod be.

Ezután kattints fent a bővítmény ikonjára, és egy új böngésző oldalon ott is lesz két link.

Az első (Google Maps URL), ez a Google térképen megjelölt vállalkozásodnak a linkje.

És a második URL (Google Write a Review URL) lesz az a link, amit betöltve/kattintva rögtön megjelenik a Google Cégem profilod értékelő felülete.


Google Cégem értékeléskezelő eszköz ajánlatom (én is ezt használom):


Social Media

Ha van Facebook oldalad (ha nincs, akkor mindenképp érdemes létrehozni), akkor annak a Névjegy menüjében is legyen minden kitöltve: a cím, a nyitvatartási idő, a weboldal link.

Ez azért fontos, mert a Google keresője a Facebook oldal névjegy adataiba is belelát.

Plusz funkciók a Google Cégem profilban

Ha belépsz a Google Cégem oldaladra (https://www.google.hu/business/ ), akkor a bal oldali menüben kiegészítő funkciókat találhatsz a profilodhoz.

Ezeket érdemes használni, hogy gyorsabban adhass át információkat a potenciális látogatóidnak.

Emellett, ha a Google Business oldalunk minél jobban ki van használva, az a Local SEO-nak is előnyös.

Bejegyzések

A bejegyzés részt mindenképp ajánlom Neked, hogy használd.

Miért?

Azért, mert a Google Cégem profilodban minden adatot beállítottál, ezek nem valószínű, hogy gyakran változnak. Néha feltöltesz pár új képet és ennyi.

Viszont fontos a profilt folyamatosan frissen tartani, releváns infokkal feltölteni. A Google ezt figyeli és az ilyen aktív Google Cégem fiókok rangsorolását támogatni fogja pozitív irányba.

A Bejegyzések rész így egy fontos funkciója, amit azzal is érzékeltet a Google, hogy az elmúlt hónapokban folyamatosan fejleszti is.

Szóval kattints a bal oldali menüoszlopban a ‘Bejegyzések’ menüpontra, majd az ‘Írd be a bejegyzést’ mezőbe:

bejegyzés létrehozása

Ezután egy ablak jelenik meg, ahol a felső sávban különböző bejegyzés típusok közül választhatsz:

bejegyzés típusok kiválasztása

Ha megjelent egy új blogcikked, akkor az ‘Újdonságok’ -ba beállíthatod. Ugyanígy, ha egy eseményt szervezel, akkor válaszd az ‘Esemény’ opciót és a mezők kibővülnek. Ugyanígy akciókat és termékeket is beállíthatsz.

Gomb hozzáadása nem kötelező, de ajánlott. Egy új blog cikk esetén ez ugye kötelező, mert ide csak max a bevezetőt írod meg, de a továbbiak elolvasáshoz gombot állíthatsz be.

Itt több gombfelirat is választható. A lista folyamatosan bővül, és hamarosan megjelenik a ‘Call now’ feliratú gomb is, aminél telefonszámot lehet pluszba megadni, így a gombra kattintva a megadott szám már rögtön hívható is.

Ezek a bejegyzések mind megjelennek a Google Business profilodban.

Ez azért előnyös, mert ha a cégnevedre, márkanevedre keresnek  a Google-ben, akkor jobb oldalon nem csak az alap Google Cégem adatok jelennek meg, hanem a legutóbbi 3 bejegyzést is feldobja a Google.

Sajnos előre időzíteni itt nem tudod a bejegyzéseket, de találtam és használok olyan közösségi média oldalakat kezelő szoftvert, amivel Google Cégem bejegyzéseket is egyszerűen és jól lehet időzíteni.

Ebben a cikkben írtam erről a szotfverről és az időzítés beállításáról, valamint három másik eszközt is megmutatok.

Termékek

Itt, ahogy a menüpont neve is mutatja, termékeidet tudod feltölteni.

Tudsz termékgyűjteményt létrehozni, ez egyfajta termékkategória, és ezen belül tudsz termékeket felvenni.

A termékgyűjteményben a gyűjtemény leírásához például azt a szöveget is megadhatod, amit a webshopodban a termékkategória aloldalon van megjelenítve.

Érdemes ide a Google Cégem profilodban mondjuk a legnépszerűbb termékkategóriákat, termékeket feltölteni elsőnek.

Szolgáltatások

Itt a szolgáltatásaidat tudod feltölteni. Paneleket tudsz elsőnek létrehozni, ezután tudsz a panelekben elemeket hozzáadni.

Itt nem lehet leírást, annyi infot megadni, mint a ‘Termékek’ menüben.

Szerintem ha csak szolgáltatásaid vannak, akkor érdemes lehet a ‘Termékek’ részbe is feltölteni, egy bővebb leírással.

Webhely

A Google Cégem profilon van egy olyan menüpont, hogy Webhely. Sok helyi kisvállalkozás – üzletek, irodák, fodrászatok stb. – nem rendelkezik saját weboldallal.

A Google erre kínál megoldást egy oldalas, könnyen megszerkeszthető weboldalával. Ezt a Google Cégem profilhoz is be lehet állítani. Előnye, hogy gyorsan betöltődik, és könnyebben kezelhető mobil eszközökről.

Például éttermek esetében gyakran tapasztaltam, hogy egy városban az ‘étterem‘ szóra keresve a térképen feljöttek a találatok, azonban amikor következő lépésként meg akartam keresni a weboldalukat, hogy a kínálatot megtekintsem, problémába ütköztem.

Jobb esetben van weboldal, viszont az nem sok étterem esetében működik megfelelően mobilon is, az ajánlatokat sokszor nem lehet elolvasni stb… Rosszabb esetben honlapot sem találtam.

Egy ilyen egy oldalas Google webhelyen pár kép, néhány mondat, és a kínálat megjelenítése mobiltelefonon is kiváló lenne, és gyorsan átadná az információkat a potenciális fogyasztóknak.

Összegzés

Ha ezeket a beállításokat elvégzed és megfelelően optimalizálod az oldaladat, cégedet, akkor a Google térképén valószínűleg az első három helyen a te Google Cégem profilod fog megjelenni legfontosabb kulcsszava(i)dra.

Ez még nem garancia, hogy minden beállítás elvégzése után rövid időn belül a top találatok között leszel, versenytársaktól is függ, hogy ők mennyire profin végzik ezeket a beállításokat.

Viszont tapasztalatom, hogy Magyarországon kevés olyan szektor található, ahol profin ezek a local SEO beállítások el vannak végezve.

Végül, ha úgy döntesz, hogy időd nincs ezek beállítások elvégzésére, vagy biztosra szeretnél menni és egy szakemberre bíznád, esetleg csak beállítások leellenőrzésére lenne szükséged, akkor küldj egy email-t nekem az hello@martincsekzsolt.hu címre.

Hozzászólásokban várom a kérdéseket és észrevételeket! 🙂