Olvasási idő: 10 perc

A helyi keresőoptimalizálás, vagyis a local SEO hatékony marketingeszköz, a hazai vállalkozók zöme azonban soha nem hallott róla. Mivel rendkívül egyszerűen alkalmazható megoldásokról beszélünk, hiba lenne figyelmen kívül hagyni.

A local SEO nem valami megfoghatatlan misztikum, gyakorlatilag el sem különíthető a hagyományos keresőoptimalizálástól; ha jól csináljuk a SEO-t, a lokális keresőoptimalizálásunk is erős lesz. A SEO két elsődleges lábára azonban itt is érdemes kiemelt figyelmet fordítani…

Onsite local SEO

Nincs eredményes local SEO technikai onsite megoldások nélkül. Arra kell törekednünk, hogy a lokális célokat szolgáló keresőkifejezéseink a lehető megteljesebb módon jelenjenek meg a landoló oldalaink relevanciájában; ez magába foglalja a TITLE elemek megválasztását, a szöveges tartalmakat, a képek attribútumait, kódszintű elemeket… A cél természetesen az, hogy minél jobb onsite SEO-t hozzunk össze a rendelkezésre álló eszközök segítségével.

De hogyan lesz ebből local SEO? A város vagy a régió megnevezése meg kell jelenjen a különböző elsődleges kulcsszavak kiegészítéseként a TITLE elemben. Hasonlóképpen alkalmazzuk a keresőkifejezéseket a tartalmi címsorok (H1, H2, Hx…) esetében is. Ugyanakkor nem szabad megfeledkezni arról, hogy eredményes SEO-t nem a kulcsszavak felsorolásával építhetünk, hanem a relevancia megteremtésével. Ehhez persze szöveges tartalomra lesz szükségünk.

Local SEO és a Google strukturált adatok

Nem szabad megfeledkeznünk a strukturált adatok jelentőségéről sem. Gondolhatnánk, hogy a Google elég okos ahhoz, hogy felismerje a helységneveket és az utcákat, de a „Budapest, Bécsi út” összetétel már kérdéseket vethet fel. Szerencsére van megoldás, az „itemprop” attribútumok lehetővé teszik a helységnév, az utca és házszám, a régió, az irányítószám, sőt a telefonszám megadását is.

A beállítások során figyelembe kell vennünk a lokális keresési volumeneket, így meghatározhatjuk, milyen lokális célú keresőkifejezések bírnak legnagyobb jelentőséggel. Érdemes alaposnak lennünk, hiszen a lokális keresések kiváló konverziós rátát eredményezhetnek, amit segít a konkurensek alacsony száma is.

Linképítés a local SEO érdekében

A lokális keresőoptimalizálás eredményeit jelentős mértékben befolyásolják a külső hivatkozások. Ahogy a SEO-val kapcsolatban általánosságban, úgy a lokális keresőoptimalizálásról is el lehet mondani, hogy a bizalmi tényezők meghatározók; ha egy céloldalra különböző honlapok hivatkoznak, komoly előnybe kerülhet a találati listán.

Evenich András, a kulcsszo.hu SEO vezetője szerint egy fontos különbségről azonban mindenképpen érdemes beszélni. A local SEO segítése érdekében érdemes arra törekedni, hogy különböző helyi portálok és honlapok hivatkozzanak ránk.

Ha egy szegedi autójavító honlapjára szegedi hírportálok, szegedi szolgáltatók és szegedi hobbiblogok hivatkoznak, a szóban forgó oldal előnybe kerülhet azokkal a konkurenseivel szemben, amelyekre soproni, debreceni vagy épp felvidéki honlapok hivatkoztak.

A példa persze nem életszerű, ráadásul sok más tényezőtől függ az átadott linkek ereje, de jól érzékelteti, hogy a szokásos jellemzők mellett a linkelő oldalak lokációja is jelentőséggel bír.

Érdemes szem előtt tartani, hogy a széles online jelenlét elméletileg előnyt jelent a honlapok keresőoptimalizálás során kattintható hivatkozások nélkül is. Tehát abban az esetben, ha a cégünk elérhetőségei sok más honlapon szerepelnek, ezáltal azonosíthatóvá válunk, eredményesebbek lehetünk az organikus találati listákon. Emiatt érdemes törekedni arra, hogy az elérhetőségeink következetesen és hiba nélkül jelenjenek, lehetőleg mindig ugyanazt a formátumot használjuk.

Tévedés azt hinni, hogy a linkmarketing minden esetben kisebb vagyonba kerül. A lokális keresőoptimalizálást segítő linképítés során nagy segítséget jelenthetnek a honlappal rendelkező partnereink, a lokális médiakapcsolataink, illetve a nyilvános cégadatbázisok is.

 

Íme néhány egyszerű módszer helyi link partner megtalálásához

  1. Konkurenseink linkprofil vizsgálata
    Még a kisebb lélekszámmal rendelkező városban is van legalább 2-3 konkurens egy vállalkozásnak, így azok weboldalaira mutató linkek visszaolvasása jó alap lehet, hogy mi is megjelenjünk ott ahol a versenytársunk. Ehhez akár a linkprofil elemzők ingyenes vagy trial verziója is elegendő lehet pl.: SEO SpyGlass, majestic.com, ahrefs.com.
  2. Keressünk rá a Google-ban
    Helyi hírrel foglalkozó médiumok is jócskán léteznek, így az adott város és megye nevét beírva és utána a hír vagy hírek kifejezésre elő pl: Budapest hírek keresésre – elő fognak jönni azok az oldalak ahol egy cikk megjelenésünk hasznos lehet.
  3. Megkeresés tárgya
    Arra azért jó felkészülni, hogy milyen tartalommal fogjuk ellátni az adott hír/magazin vagy cégbemutató stb. oldalt. Nem kell feltétlenül kész cikk rendelkezünk de a megkereséskor előnyös ha már van cikk témánk amit ismertetni tudunk a partnerrel, újságíróval. Amit el kell felejteni az cég bemutatós PR cikkek, mert ezt ma már valóban senki sem fogja el olvasni és a weboldal szerkesztőségei sem kedvelik pont ebből az okból. Inkább legyen szó pl.: vállalkozásod termékéhez köthető újításokról, hírekről, vagy kérdezd meg, hogy miről olvasnának szívesen ebben a témában a honlapon.
  4. Fizetni kontra nem fizetni
    A helyi sajtók többsége szereti a fizetős megjelenéseket (céges befektetésen túl jó kapcsolatokat is lehet ezzel kiépíteni – lehet, hogy a versenytársad nem gondolkozik hasonlóan) ami érthető, de ha van olyan esemény ami hozzád kapcsolódik pl.: országos versenyen jó helyezést ért el a céged, vagy támogat a cég valamit vagy ingyenes képzést indít stb. akkor nagyon nagy esély van az ingyenes megjelenésre egy riporttal.

Ezért is érdemes a közösségi oldalakon ki tenni ezeket a híreket és minél több helyi közösségnek is eljuttatni a hírt, mert ma már az újságírók is figyelik ezeket a hír csatornákat is.

  1. Partner cégek
    Helyi cégek megkeresése is jó linkszerzési lehetőség melyet inkább első sorban keresztmarketing okán érdemes végig gondolni. Ettől sok vállalkozás ódzkodik, de aki használja az tapasztalatból tudja egymásnak tenni jót nem csak jó érzést jelent, ha nem a márkánk a vállalkozásunk nevét minél több emberhez eljuttatni kifizetődő is.

Offline tevékenységeink melyekért linkeket kaphatunk

Persze tehetünk ennél többet is, főleg offline tevékenységekkel, úgy mint,

  • ösztöndíj-programokat indíthatunk,
  • gyerekeket támogathatunk,
  • előadásokat tarthatunk…

Ezek kivétel nélkül online jelenléthez és linkekhez segítenek bennünket.

Összességében elmondható, hogy a lokális keresőoptimalizálás segítségével gyors eredményeket érhetünk el alacsony ráfordítás mellett is.

Ha lokális szolgáltatást kínálunk, a local SEO kötelező!

Íme még zárásként 115 linkelési tipp aminek a segítségével Google eredményeink is javulni fognak.