Barion Pixel

Kulcsszókutatás

Ha hozzá akarunk kezdeni a keresőoptimalizáláshoz, akkor elsőnek mindenképp egy kulcsszókutatást kell elvégeznünk!

Tehát meg kell tudnunk, hogy a Google keresőjébe valójában  milyen kulcsszavakat írnak be a felhasználók, mikre keresnek rá.

Több módszer is létezik a kulcsszókutatásra:

1. Elsőnek saját magad írd össze a kulcsszavakat, amelyek először eszedbe jutnak. Tehát gondolkodj az célközönséged fejével, hogy ők mit írhatnak be a keresőbe.

2. Használd a Google keresőjét. Írd be azokat a kulcsszavakat, amelyeket előzőleg összeírtál. Ilyenkor a keresőmezőbe beírva egy kulcsszót a Google legördülve felajánl még más releváns kulcsszavakat is. Ezeket is írd ki. Valamint a találati listák alján is szoktak lenni kulcsszavak felsorolva.

3. A Google kulcsszótervező eszközével, amelyet a Google Ads (Adwords) fiókból lehet elérni, vizsgáld meg az eddig összegyűjtött kulcsszavakat, illetve a kulcsszótervező ajánlj még releváns kulcsszavakat is. De! Ha havonta nem költesz folyamatosan hirdetésekre Google Ads-ben, akkor a kulcsszavak keresési számainál elég nagy tól-ig számokat fogsz kapni (pl.: 1e – 10e). Ezek alapján elég nehéz kideríteni, hogy mennyi a pontos keresés egyes kulcsszavakra…

4. Vannak profi szoftverek, amelyek fizetősek, viszont gyorsabban és hatékonyabban lehet velük a kulcsszókutatást elvégezni. El lehet dönteni, hogy mely kulcsszavakra érdemes optimalizálni, és tudsz gyorsabban eredményeket elérni.

Ha szeretnéd a kulcsszókutatás haladó szintig megtanulni, akkor nézd meg a kulcsszókutató képzésemet!

Hogyan végzem el Én a kulcsszókutatást?

 

A kulcsszókutatás népszerű szolgáltatás nálam, mivel ez a keresőoptimalizálás első lépése. Emellett mindenképpen szoktam javasolni még egy technikai SEO auditot is, mivel ha a weboldal nincs rendben azokban a technikai beállításokban, amik a SEO szempontjából fontosak, akkor az On-site, tartalmi keresőoptimalizálás nem lesz eredményes.

Én olyan Adwords hirdetési fiókkal rendelkezem, amelyben a kulcsszótervező eszköz pontos keresési számokat jelenít meg. Továbbá egy olyan fizetős, professzionális szoftvert is használok (Rank Tracker), amelyet összekötve a Google kulcsszótervezővel sokkal hatékonyabban lehet a kulcsszókutatást elvégezni.

Itt már olyan adatokat is kinyerek, amelyek megmutatják a kulcsszó nehézséget (Keywords difficulty), tehát hogy egyes kulcsszavaknál mi a nehézségi szintje a keresőoptimalizálásnak. A szoftver megvizsgálja adott kulcsszóra az első 10 találat weboldalainak felépítését, és ezek alapján  a kulcsszó 1-100 közötti értéket kap. A kulcsszó keresési száma és a nehézségi fokozat alapján megállapítható, hogy mely kulcsszavakra optimalizálva érhetünk el gyorsabban eredményeket.

Vállalkozásodnak releváns kulcsszavakat keresek meg és minimális szokott lenni azoknak a kulcsszavaknak a száma, amelyek esetleg neked nem relevánsak. A keresőoptimalizáláshoz a tartalomkészítés, blog bejegyzések készítése nagyon fontos, így olyan kulcsszavakat is kapsz, amelyeket tartalomstratégiákhoz felhasználhatóak.

A Google Adwords hirdetés megmutatja a jó kulcsszavakat?

 

Nem egyszer mondta ügyfelem, hogy neki ez meg az a kulcsszó teljesít jól a Google Ads hirdetéseknél, így arra kellene keresőoptimalizálni. Ezzel az a gond, hogy ilyenkor mindig olyan kulcsszavakról van szó, amelyek általános egyezés alapján vannak beállítva.

Tehát ha azt állítom be, hogy ‘laptop’, akkor a hirdetés nem csak a ‘laptop’ kulcsszóra fog megjelenni, hanem akár több száz másik kulcsszóra is. Ezeknek egy részét a Google Ads megmutatja, ha a ‘Keresési kifejezések’ pontra kattintunk. Ekkor kiderül, hogy a havi 2000 hirdetéskattintásból milyen sok laptoppal kapcsolatos kulcsszavakra oszlik el.

Például ‘Asus laptop’ kifejezésre jött csak 250 kattintás. Ez viszont keresőoptimalizálás szempontjából egy másik kulcsszónak számít. Szerintem így látható, hogy nem érdemes csak a Google Ads hirdetésekből kiindulni…

Ügyfeleim véleményei:

 

Ha érdekel a kulcsszókutatás és igazán eredményesen szeretnél nekikezdeni a keresőoptimalizálásnak, akkor az alábbi űrlapon tudod felvenni velem a kapcsolatot: