Olvasási idő: 13 perc

Ha hozzá akarunk kezdeni a keresőoptimalizáláshoz, akkor elsőnek mindenképp egy kulcsszókutatást kell elvégeznünk!

Tehát meg kell tudnunk, hogy a Google keresőjébe valójában  milyen kulcsszavakat írnak be a felhasználók, mikre keresnek rá.

Több módszer is létezik a kulcsszókutatásra:

1. Elsőnek saját magad írd össze a kulcsszavakat, amelyek először eszedbe jutnak. Tehát gondolkodj az célközönséged fejével, hogy ők mit írhatnak be a keresőbe.

2. Használd a Google keresőjét. Írd be azokat a kulcsszavakat, amelyeket előzőleg összeírtál. Ilyenkor a keresőmezőbe beírva egy kulcsszót a Google legördülve felajánl még más releváns kulcsszavakat is. Ezeket is írd ki. Valamint a találati listák alján is szoktak lenni kulcsszavak felsorolva.

3. A Google kulcsszótervező eszközével, amelyet a Google Ads (Adwords) fiókból lehet elérni, vizsgáld meg az eddig összegyűjtött kulcsszavakat, illetve a kulcsszótervező ajánlj még releváns kulcsszavakat is. De! Ha havonta nem költesz folyamatosan hirdetésekre Google Ads-ben, akkor a kulcsszavak keresési számainál elég nagy tól-ig számokat fogsz kapni (pl.: 1e – 10e). Ezek alapján elég nehéz kideríteni, hogy mennyi a pontos keresés egyes kulcsszavakra…

4. Vannak profi szoftverek, amelyek fizetősek, viszont gyorsabban és hatékonyabban lehet velük a kulcsszókutatást elvégezni. El lehet dönteni, hogy mely kulcsszavakra érdemes optimalizálni, és tudsz gyorsabban eredményeket elérni.

Ha szeretnéd a kulcsszókutatás haladó szintig megtanulni, akkor nézd meg a SEO tanfolyamomat!

A kulcsszókutatáshoz több eszközt is lehet használni:

  • Google Ads kulcsszótervező: a havi átlagos keresési mennyiségeknél csak akkor látsz pontosabb számokat, ha a Google Ads fiókodban folyamatosan futnak hirdetések.
  • Ubersuggest: az ingyenes verzióban korlátozottan kapsz kulcsszóötleteket, de a havidíja sem vészes.
  • SEO PowerSuite Rank Tracker: ez egy asztali szoftver, van örök ingyenes verziója is, amelyben saját kulcsszó-adatbázis is használható (magyar nyelven is van), vagy beköthető a Google Ads fiók. Van több kulcsszókutató funkciója is, amelyeket ebben a videóban bemutattam.
  • SEMRush: amelynek van saját magyar nyelvű kulcsszó-adatbázisa és sok más hasznos SEO elemzést el tudsz vele végezni. A fizetős változatát 14 napig ingyen ki tudod próbálni, ha itt regisztrálsz. Valamint a TransferWise kapcsán ebben a cikkben bemutattam pár hasznos funkcióját is.
  • Ahrefs: elő lehet fizetni 7 napra 7 dollárért. Ezt megéri letesztelni, a SEO szoftverek közül ennek van a legnagyobb saját, magyar nyelvű kulcsszó-adatbázisa is.
  • Google Search Console: ezzel belső kulcsszókutatást tudsz végezni, tehát a saját weboldaladat tudod megvizsgálni, hogy milyen keresési kifejezésekre jelent meg eddig, milyen további lehetőségek vannak még. Nagyon hasznos, időnként mindig érdemes megnézni ezeket, így lehet továbbfejleszteni a meglévő tartalmaidat.

Szerintem érdemes egy Google táblázatot (vagy Excelt) létrehozni, és abban gyűjteni a releváns kulcsszavakat. Ajánlott ezeket csoportosítani is.

Rengeteg kulcsszó összegyűlhet, de nyugi, egyszerre nem valószínű, hogy minden kulcsszót képes leszel összegyűjteni. Ez egy folyamatos feladat, mindig vissza fogsz térni erre a részre mielőtt egy-egy aloldalt vagy új blogcikket optimalizálnál.

És igen, tudom, hogy vannak olyan szolgáltatások vagy termékek, amelyeknél egyértelmű a fő kulcsszó, és nem nehéz kitalálni, hogy milyen keresési kifejezésekre keresnek a legtöbben, de ez ma már nem elég!

Nem tömheted tele a tartalmakat csak a fő kulcsszavakkal.

SEO régen és ma

Ha megvan a téma és a fő kulcsszó, akkor úgynevezett LSI (latent semantic indexing) kulcsszavakat is fel kell kutatnod. Ezek olyan kifejezések, amelyek szorosan kapcsolódnak a megcélzott/fő kulcsszóhoz (de nem szinonimái).

Több eszközt is lehet használni ezek felkutatásához, de talán a legegyszerűbb a Google Autocomplete és a Searches related (hasonló kifejezések) funkció:

Google Autocomplete által ajánlott kifejezések:

Google Autocomplete találatok kulcsszókutatás

Related searches – kapcsolódó kifejezések:

Google kapcsolódó keresések

Ha a tartalmat ezekkel kiegészítve, a témát jól körüljárva építed fel, akkor lesz egy teljes értékű tartalom a látogatók és a Google számára is. Ez ad egyfajta minőséget, szakértelmet a szöveges tartalmaidnak.

Az LSI kulcsszókutatásról egy külön videóm is van a SEO tanfolyamban, amelyben bemutatok további eszközöket is gyakorlati példákon keresztül.

A Google Ads hirdetés megmutatja a jó kulcsszavakat?

 

Nem egyszer mondta ügyfelem, hogy neki ez meg az a kulcsszó teljesít jól a Google Ads hirdetéseknél, így arra kellene keresőoptimalizálni. Ezzel az a gond, hogy ilyenkor mindig olyan kulcsszavakról van szó, amelyek általános egyezés alapján vannak beállítva.

Tehát ha azt állítom be, hogy ‘laptop’, akkor a hirdetés nem csak a ‘laptop’ kulcsszóra fog megjelenni, hanem akár több száz másik kulcsszóra is. Ezeknek egy részét a Google Ads megmutatja, ha a ‘Keresési kifejezések’ pontra kattintunk. Ekkor kiderül, hogy a havi 2000 hirdetéskattintásból milyen sok laptoppal kapcsolatos kulcsszavakra oszlik el.

Például ‘Asus laptop’ kifejezésre jött csak 250 kattintás. Ez viszont keresőoptimalizálás szempontjából egy másik kulcsszónak számít. Szerintem így látható, hogy nem érdemes csak a Google Ads hirdetésekből kiindulni…

Viszont kulcsszókutatás során hozzáférést szoktam kérni az Ads fiókhoz, mert megtalálhatóak releváns kulcsszavak, láthatóak a megjelenési számok stb… Ezenkívül akár a keresési kifejezések értéke is megfigyelhető, miként konvertáltak eddig. Tehát előfordulhat az, hogy egy kisebb számban keresett kulcsszónál jobban a konverziós arányok, több bevételt hozott akár, így érdemes lehet arra a kulcsszóra először keresőoptimalizálni.