Barion Pixel

teljes körű Keresőoptimalizálás (SEO)

Gondolom azért érkeztél erre az oldalamra, mert több releváns látogatót szeretnél hozni a weboldaladra a Google keresőjéből, vagy már túl sokba kerül a hirdetés, szeretnéd a hirdetési költségedet csökkenteni.

Organikus forgalom növeléséhez olyan kulcsszavakat, kifejezéseket kell felkutatni, amelyekre a célközönséged keres. A kulcsszókutatás és versenytársak kutatása, felmérése után indulhat el a weboldaladon a keresőoptimalizálás (SEO).

Ez kulcsszavaktól, versenytársaktól függ, hogy mennyi ideig tart. De tapasztalataim szerint minimum 3 hónapos munka hoz pozitív eredményeket, meghatározott kulcsszavakra előrébb kezd el rangsorolni a weboldalad. De vannak olyan szolgáltatások, termékek, amelyeknél olyan erősek a nagyobb organikus forgalmat hozó kulcsszavak, hogy fél – egy év folyamatosan SEO munka is szükséges!

Mit jelenthet másoknál a keresőoptimalizálás?

Nagyon sok SEO szolgáltató ígér sikerdíjas keresőoptimalizálást, garanciát, hogy meghatározott kulcsszavakra bizonyos időn belül előre fogsz kerülni.

Ezekkel az ígéretekkel rengeteg probléma van!

Bizonyos kulcsszavakra biztos, meghatározott sikereket egy SEO szaki sem ígérhet! Miért?

Azért mert a Google kiszámíthatatlan sok esetben, nagyon gyakran végez el algoritmusfrissítéseket, ezeket be sem jelenti, hanem ezeknek a gyors, sokszor drasztikus eredményeit veszik észre…

Természetesen tudhatóak azok a módszerek, beállítások és fejlesztések, amelyeket a Google követ, és nekünk is követnünk kell. Nem titok, hogy a minőségi tartalom fontos a Google-nek a weboldalakon, mégis rengeteg honlapon alig van szöveges tartalom, vagy végez tartalomstratégiát, blog oldalon nem publikál rendszeresen minőségi blogcikkeket a célközönségének…

Visszatérve a sikerdíjas keresőoptimalizálás szolgáltatást ígérőkre:

A legtöbb esetben olyan kulcsszavakért fizetnek a cégek, amelyekre nem érkezik keresés a Google-ből. Olyan 3, 4 vagy több tagú kifejezésekre (longtail kulcsszavak) fizetnek a megbízók, amelyekre 1 hét alatt az első helyre lehet kerülni, de persze organikusan, Google keresőjében senki sem keres ezekre!

 

Szóval, ÉN hogyan is végzem ezt?

Én a kulcsszókutatás során már figyelembe veszem azokat a kifejezéseket, amelyekre érkezik megfelelő mennyiségű keresés.

Persze ez a vállalkozástól is függ, mert lehetnek olyan szolgáltatások akár B2B szektorban, amelyekre alacsony a keresési szám, de ebből egy-egy megbízás nagyon magas bevételt hozna a cégnek (a közös munka elején az ügyfeleim kitöltenek egy online kérdőívet, amelyből gyorsan és hatékonyan információkat kapok róluk).

Továbbá én azt tudom biztosítani, hogy az organikusan érkezők száma növekedni fog, és vállalkozásodnak releváns látogatók fognak jönni a weboldaladra. A Google Analytics ezek eredményeket tisztán megmutatja!

Én nagyon fontosnak tartom a konverziók számának növelését. Igaz ez már túlmutat a keresőoptimalizáláson, de egy weboldal felhasználói élményénének (UX) javításával a konverziós arányok, számok is növelhetőek és ebben hosszú távú együttműködés esetén segíteni is fogok!

 

Ők engem választottak keresőoptimalizálásra

267%-os bevételnövekedés keresőoptimalizálással

A Fanti lufi ls partykellék webshopnál 8 hónap alatt 267%-os bevétel- és 126%-os organikus forgalom növekedést értem el!
Erről nézd meg a SEO esettanulmányomat ide kattintva »

bevétel és rendelések számának növekedése

organikus (Google-ből érkező) forgalom növekedése

Ezen az oldalon (martincsekzsolt.hu) az organikus forgalom növekedése 2020. május 31-ig:

A teljes körű keresőoptimalizálás részei:

A Google több száz faktor alapján állapítja meg a rangsorolást. Viszont 3 fő csoportra lehet osztani, amelyek a legfontosabbak a Google-nek:
I. Technikai SEO
II. On-page SEO (tartalmi keresőoptimalizálás)
III. Off-page SEO (backlinkek, hivatkozások más weboldalakról)

Én is ezeken megyek végig, tapasztalatok is azt mutatják, hogyha ezek rendben vannak, akkor elindul a rangsorolásnál a pozitív változás, az organikus forgalom növekedni fog. 🙂

Kulcsszókutatás

Ha hozzá akarunk kezdeni a keresőoptimalizáláshoz, akkor elsőnek mindenképp egy kulcsszókutatást kell elvégeznünk! Tehát meg kell tudnunk, hogy a Google keresőjébe valójában milyen kulcsszavakat írnak be a felhasználók, mikre keresnek rá. Kulcsszókutatáshoz profi SEO szoftvert használok, amellyel nem csak a havi kerések számát, hanem az egyes kulcsszavak rangsorolásának nehézségi szintjeit és versenytársak elemzését is meg lehet nézni.

Technikai SEO audit

A keresőoptimalizálás sikeressége több részből áll, és nem csak tartalmilag kell jól beállítani a weboldalt, hanem technikailag is meg kell felelnie a keresőmotoroknak. A SEO-t mindig kulcsszókutatással kezdjük, de ezzel párhuzamosan egy technikai SEO auditot is el kell végezni.

off-page seo

Nagy részét a backlinkek felkutatása és a linképítés teszi ki. A meglévő backlinkek átvizsgálásával kezdem, mivel nagyon sokszor tapasztalható, hogy régebben szerzett backlinkek (főleg linkgyűjtő oldalakról) rossz minőségűek, ezeket ki kell szűrni. Továbbá pro SEO eszközök segítségével felkutatok olyan oldalakat, amelyekről érdemes backlinket szerezni. 

On-page SEO

A megfelelő aloldalakon el kell végezni azokat a SEO beállításokat, amelyek a Google számára fontosak. Nem kevés idő lehet minden olyan aloldalon végigmenni, amelyek az organikus forgalmat növelhetik. A feladatok közé tartoznak: a meta adatok beállítása, címsorok, szöveges tartalmak és képek optimalizálása, strukturált adatok hozzáadása, belsőlink struktúra átnézése stb… 

Tartalom marketing

A keresőoptimalizálás már nem működik megfelelő menyiségű és minőségű tartalom nélkül. A Google is több algoritmusfrissítéssel tudatta, hogy nagyon fontos a szöveges tartalom a weboldalon. Itt nem csak a főoldali, aloldalak tartalmára kell gondolni, hanem blog oldalra, ahova folyamatosan szükséges legtöbb esetben friss bejegyzéseket feltölteni.
Valamint organikusan (Google-ből) érkező látogatók száma arányosan növekszik a megjelenő tartalmakkal. Ebben tudok segítséget nyújtani. Több szövegíróval dolgozom együtt, a tartalmak létrehozásához ügyfeleimet témajavaslatokkal, stratégia és blog oldal megszerkesztésével is segítem.

SEO kvitelezési lehetőségek

Az SEO auditok és feladatok elvégzésére két módszer szokott lenni. Ha nem WordPress alapú a weboldal, akkor a Te vagy a webfejlesztődnek kell elvégeznie a beállításokat. Természetesen az átadott dokumentumok úgy vannak összeállítva, amely konkrét útmutatást ad a beállításokhoz.
Ha a weboldal WordPress alapú, akkor nagy esély van arra, hogy én rögtön, közvetetten meg tudom valósítani a keresőoptimalizálást a weboldalon.
Az első módszernél is tudok segítséget intézni, van több webfejlesztő kapcsolatom, persze itt kiegészítő díjak lesznek.

Keresőoptimalizáláshoz ezeket a programokat használom

Google Search Console

 

Igen, ez az az ingyenes Google szoftver, amit minden weboldalhoz be kellene állítani! A Google Analytics és a Search Console a két alap program egy honlapnál. A SEO 0. lépése a Search Console beállítása. Ha SEO szakembert kérsz fel, akkor az lesz az első kérdése, hogy a Search Console be van-e állítva az oldalhoz. (Ha nem, akkor menekülj tőle!) Minél hamarabb érdemes integrálni, mert csak ezután kezdi el gyűjteni az adatokat. Figyeli az oldaladat technikai állapot terén, valamint ebben tudod azt is megnézni, hogy milyen kulcsszavakról/kifejezésekről jönnek a honlapodra a Google keresőjéből, vagy mely oldalakról hivatkoznak rád (melyek a backlinkjeid).

Írtam egy teljes útmutató cikket a Search Console-ról, amelyben bemutatok mindent a regisztrációtól a beállításokon keresztül az 5 kedvenc funkciómig.

SEO PowerSuite – Rank Tracker

 

Ez egy olyan szoftver, amelyet szinte minden SEO szaki használ. Ingyenesen is le lehet tölteni, de annak vannak korlátozásai. Én az előfizetős verzióját használom, így sok ügyfelem projektjét tudom profin kezelni. Legfőbb funkciója a rangsorolás követése, tehát követi, hogy az egyes weboldalak a megadott kulcsszavakra hányadik helyen jelennek meg a Google találati listáján. Ma már ez inkább egy részfunkciója lett, rengeteget fejlődött a program, és nagyon jó kulcsszókutató eszköz lett belőle, meg lehet nézni, hogy a weboldalak milyen kulcsszavakra rangsorolnak, versenytárs-elemzéseket lehet végezni, és segíti a jó döntéseket a SEO stratégia meghatározásában.

SEO PowerSuite – SEO SpyGlass

 

Professzionális backlink elemző szoftver. Meg lehet vizsgálni vele más weboldalak backlinkjeit, mutatószámokkal segíti a backlinkek minőségének meghatározását. Ha olyan oldalakat keresünk, ahonnan hivatkozásokat szeretnénk szerezni a saját weboldalunkra, akkor érdemes a versenytársak backlinkjeit vagy hasonló témájú oldalakat megvizsgálni. Az ingyenes backlink elemző programok nem tudják az összes backlinket felkutatni egy másik weboldal esetében. A fizetősek szinte az összeset feltérképezik, és több infót mutatnak meg azokról. A SpyGlass 5 vagy több weboldal backlinkjeit összehasonlítva készít elemzéseket, így sokkal hatékonyabban és gyorsabban lehet backlink elemzést elvégezni.

SEO PowerSuite – Website Auditor

 

És még mindig ugyanaz a cég, de ez a programja is csak egyre jobb lett. Ezzel gyorsan elvégezhető egy teljes körű technikai és on-page SEO elemzés, amellyel gyorsan fény derül a hiányosságokra. Ezenkívül tartalmilag is meg tudja vizsgálni az oldalakat, megnézi, hogy hiányoznak-e kulcsszavak, de még jobb funkciója, hogy átnézi egy adott kulcsszóra a Google top 10 találatának a tartalmát, és megtalálja azokat a kulcsszavakat/kifejezéseket, amelyek a te oldalad tartamában nem találhatóak meg, vagy többször fordulnak elő a szövegeidben, mint a nálad jobban rangsoroló oldalaknál… Ezenkívül a weboldal belsőlinkjeinek feltérképezéseiben is használom, megtalálhatóak vele olyan aloldalak, amelyekre kevesebb vagy több belső hivatkozás jut…

Majestic

 

Ez is egy backlink elemző online szoftver. Ezt igazából azért használom a Link-Assistant program mellett, mert ezzel tudom egy adott oldal minőségét vizsgálni (Trust & Citation Flow). Ez például akkor szükséges, amikor kigyűjtöm és átvizsgálom az ügyfelem weboldalára linkelő honlapokat (a backlinkeket) a Search Console-ban. A rossz minőségű oldalakról mutató linkek ugyanis ronthatják a rangsorolást, így ezeket a weboldalakat ki kell zárni (amit szintén a Search Console-ban lehet megoldani), így ezután a Google nem fogja figyelembe venni ezeket a backlinkeket, a káros hatásuk nem érezhető…

Akkor vedd fel velem a kapcsolatot és olvass tovább, ha:

R

Fontos Neked a gyors megvalósítás, de tudod, hogy a SEO sikere hosszabb távú

R

Folyamatos kapcsolattartást és az együttműködést vársz el a SEO szakemberedtől (vagyis tőlem).

R

Szeretnél előre megbeszélt határidőkre elkészült feladatokat.

R

Olyan SEO szakembert akarsz, aki folyamatosan képzi önmagát és bevételeiből visszaforgat ebbe.

R

Szeretnéd, hogy a SEO-sod folyamatosan keresse az új bevételnövelő lehetőségeket a vállalkozásod számára.

Start

Kapcsolatfelvétel

Az oldal alján található űrlap kitöltésével tudod felvenni velem a kapcsolatot. Kérlek, hogy írd le pontosan, miben szeretnél segítséget kérni. Köszönöm, ha tudsz adni weboldal címet és esetleg kulcsszavakat, amelyekre szeretnél jobban rangsorolni. Ha bonyolúltnak találod, akkor is próbáld meg röviden megfogalmazni, és ha úgy látom, akkor telefonon még egyezthetünk.

Ajánlat

A gyors email-es kapcsolatfelvétel után küldök kezdő ajánlatot. Fontos, hogy ezek nem a végső díjak lesznek. Egyszerűen csak azt szeretném, hogy egymás idejét ne raboljuk. A keresőoptimalizálás a piacon eléggé széles árkategóriákban mozog, különböző árazási strukturák is vannak. Én a megfogalmazott feladatok/elvárások alapján kikalkulálok egy árat, és ha ezt elfogadod, akkor léphetünk tovább és konkretizálhatjuk a feladatokat, akár egy személyes meeting során. 🙂

Kivitelezési feladatok megtervezése

Emailen, telefonon, Skypeon, Zoom meetingen konkretizáljuk a feladatokat. A konzultáció első szakaszában felteszek néhány kérdést (eőtte már egy online űrlapot is kérek kitölteni), hogy átfogóbb képet kapjak a szolgáltatásról, termékről, vállalkozásodról. Én ebben a blog cikkemben összeszedtem, hogy milyen egy jó SEO szakember (vagyis a Google is ezt gondolja).

Gyakran feltett kérdések

Hogyan történik az első kapcsolatfelvétel?

Minden napom előre meg van tervezve, ezért elsősorban az e-mail-es megkeresést javaslom. Így tudom garantálni ügyfeleimnek, hogy a kivitelezéseket megfelelő minőségben és időben el tudom végezni előre nem egyeztetett telefonos félbeszakítások nélkül. Természetesen a kivitelezési szakaszban sokszor elengedhetetlen a telefonos egyeztetés. 

Hogyan történik a kivitelezés elszámolása, díjazása?

Vannak olyan kivitelezési munkák, mint például a kulcsszókutatás, technikai SEO audit, amelyekre fix összeget tudok kalkulálni. A teljeskörű keresőoptimalizálás havidíjas szolgáltatás és a minimum a 3 hónapos együttműködés. Természetesen minden esetben alanyi áfamentes, elektronikus számlát küldök a munkadíjról.

Van-e garancia a keresőoptimalizálásra?

Ma már arra nem lehet garanciát vállalni, hogy kiválasztott kulcsszavakra a weboldalad bizonyos időn belül az első helyekre fog jönni a Google-ben. A Google folyamatosan adja ki az új algoritmusfrissítéseket és rendezi át a rangsorolásokat. Én azokat a SEO technikákat alkalmazom, amelyekkel eddig, tapasztalataim alapján pozitív eredményeket értem el hosszú távon és egy Google algoritmusfrissítés sem érintette negatívan a helyezéseket. 

Weboldalanként eltérő, hogy milyen gyorsan jön a pozitív változás. Nem mindegy, hogy technikailag milyen állapotú a honlap a keresőoptimalizálás elkezdésekor, vagy milyen szinten vannak a SEO bállítások, mekkora az eddigi havi organikusan érkező száma? Verseny a kulcsszavakra?
Ezt az ajánlatkérés szakaszában tudom megnézni, és tudok többet mondani. De általánosságban 4-6 hónapnyi kemény SEO munka kell ahhoz, hogy az eredmények jöjjenek, mind rangsorolásban, mind organikus forgalom növekedésében.

 

Meg szeretném tanulni a keresőoptimalizálást! Ebben is kaphatok segítséget?

Igen! Online SEO képzéseim bárki számára elérhetőek! Van egy kezdőtől haladóbb technikákat bemutató kulcsszókutatás képzésem, egy átfogó on-page SEO (tartalmi keresőoptimalizálás) képzésem, ami a kulcsszókutatás tanfolyam összes videóját belefoglalja és további 8 videót még (webshop SEO része is van), valamint egy all-in-one SEO tanfolyam, több, mint 10 órányi anyaggal.

Kapcsolatfelvétel SEO szolgáltatásomhoz