Olvasási idő: 16 perc

A helyi keresőoptimalizálásnak (Local SEO) több része is van. Minden részről írtam már a teljes Local SEO útmutatómban, és ott rengeteg beállítási lehetőséget is megmutattam.

Vannak viszont olyan részei, amit kicsit részletesebben is kifejtenék.

Az első, ami angolul rövidebben leírható, a ‘Local SEO On-site’ vagy magyarosan a helyre szabott tartalmi keresőoptimalizálás.

Ez pontosan azt jelenti, hogy a weboldalunkon egy olyan aloldalt kell felépítenünk, ami helyi keresőoptimalizálva van. Ez lehet egy kapcsolat, elérhetőség aloldal is, vagy több üzlet esetén külön-külön létrehozott aloldalak.

Ebben a bejegyzésben tehát végigmegyünk azokon a pontokon, amelyeket beállítva olyan jeleket adunk a Google számára, amivel még pontosabb lesz a cégünk, üzletünk lokális beállítása/megtalálhatósága a Google Térképen!

Az Europcar autóbérléssel foglalkozó cég tökéletes példa egy ilyen helyre szabott tartalmi keresőoptimalizálásra. A Londonhoz tartozó aloldalával mutatom meg a fő részeket.

 

A megfelelően helyi keresőoptimalizált oldal struktúrája

 

Mit csinálsz, ha nincs irodád vagy üzleted minden városban, de továbbra is szeretnél megjelenni az adott területeken a szolgáltatásaiddal?

Hamis címeket nem tudsz beregisztrálni a Google Cégem fiókba, mivel a Google minden esetben kiküld egy levelet a megadott címre, ezzel igazolva, hogy tényleg van ott irodád. Persze előfordulhat olyan, hogy valaki ezt meg tudja oldani, de lássuk be, hogy több városban ezt véghezvinni eléggé bonyolult.

Ehelyett inkább azt javaslom, hogy minden városra hozz létre egy landoló oldalt, amit megfelelően tudsz helyi keresőoptimalizálni.

Elsőnek is hozz létre megfelelően strukturált aloldalakat, például ilyen URL-ek legyenek:

  • www.weboldalad.hu/budapest-klimaszereles
  • www.weboldalad.hu/budaörs-klimaszereles
  • www.weboldalad.hu/soroksár-klimaszereles

Természetesen lehet olyan szolgáltatásod is, amit interneten keresztül értékesítesz, viszont az ország bármely pontjára el tudod juttatni.

Olyan eset is van, amikor csak egy városon belül értékesítesz, így nem kell több aloldalt létrehoznod, egy aloldalra van szükséged, ami mondjuk a kapcsolati oldalad is lehet.

Ha készen van ez az oldal, vagy a több aloldal, akkor következik a tartalmi helyi keresőoptimalizálás (Local SEO On-Site).

A korábban említett Europcar autó bérléssel foglalkozó cég profin kivitelezte ezt. Több száz városban, a világ minden táján működtet autóbérlési szolgáltatást.

És nem csak országokra, majd városokra hoztak létre egyedi tartalmú aloldalakat, hanem még a városokon belüli irodákra/autó felvevő helyekre is elkészítették az aloldalakat.

Itt egy példa az Egyesült Királyságban található oldalaik struktúrájára:

Egyesült Királyság aloldala: www.europcar.co.uk/locations/uk

London aloldala: https://www.europcar.co.uk/locations/united-kingdom/london

Londoni repülőtérnél található irodájuk aloldala: https://www.europcar.co.uk/locations/united-kingdom/london/london-city-airport

 

Helyre szabott tartalmi keresőoptimalizálás

 

Minden esetben egy kulcsszókutatásra van szükséged. Keress olyan kulcsszavakat, főleg régiók, városok összetételével, amire van keresés, és tudod, hogy a célközönséged ott megtalálható.

Például:

  • klímaszerelés budapest
  • klímaszerelés budaörs

 

Kulcsszókutatáshoz egyébként egy nagyon jó, ingyenesen és regisztráció nélkül használható eszköz az Ubersuggest. Itt válasszuk ki a Hungarian/Hungary-t a harmadik mezőben. Utána írjuk be a kulcsszavunkat, és a Google Kulcsszótervezőjéből fogunk valós adatokat kapni.

Azt is vegyük figyelembe, hogy valószínűleg egy olyan kulcsszót, mint ‘klímaszerelés Budaörs’, így, ebben az összetételben nem sokan írnak be a Google-be, viszont szolgáltatások esetén, ha csak annyit írunk, hogy ‘klímaszerelés’, akkor a Google figyelembe veszi a tartózkodási helyünket.

Így hozzánk közeli és releváns Google Cégem fiókokat fog megadni. Ha külön van egy aloldalunk a ‘klímaszerelés Budaörsön’ kulcsszóra, és ez jól be van állítva, akkor az oldalunkat is előre fogja rangsorolni.

 

Kerüld a kulcsszóhalmozást

 

Ahelyett, hogy egy kulcsszót, kifejezést ismételsz egy oldalon a meta címben, H1-tagben stb…, használhatsz szinonimákat, variálhatsz egy kicsit a szórenden, a Google ezeket jól felismeri/értelmezi.

Például itt van egy lista ezekről:

  • klímaszerelés
  • klímaszerelés Budapesten
  • klíma beszerelése
  • Budapesten klímaszerelés stb…

A meta címet megírhatjuk így:
Klímaszerelés Budapesten profi szakemberrel | márkanév/név

Ezután, ahelyett, hogy ezt ismételnénk az oldalon, a következő kombinációkat használhatjuk:

  • Budapesten klímaszerelés akár 2 nap alatt (ez lehet az oldal címe, H1-tagben)
  • Klíma beszerelésére van szüksége Budapesten? Hívjon a XXX-XXXX számon.
    (ez lehet egy alcím, amit H2 vagy H3-tagbe beállíthatsz)

Ezzel a beállítással nem csak azt érjük el, hogy a Google nem tekinti kulcsszóhalmozottnak, túloptimalizáltnak az oldalunkat, hanem többféle kifejezésre, kulcsszóra is jobban fog rangsorolni.

A Europcar oldala ezt profin valósította meg, és kerülte el a kulcsszóhalmozást.

Az oldal meta címe: Car rental in London

Az oldal főcíme (H1-tagben): London Car & Van Hire – Itt egy szinonimát használtak a ‘rental’, bérlés szóra, ami a ‘hire’.

Alcímek: ‘Rent a car in London with Europcar’ – itt a ‘rent’ szót használták, vagyis már igét (Bérelj egy autót Londonban a Europcar-ral).

Europcar rental locations in London – itt a ‘rental’ kulcsszó ismét megjelenik, de már a ‘car’ részre nincs szükség.

 

6 egyszerű mód ahhoz, hogy egyedi tartalmat készíts a helyre szabott oldal(ak)ra

 

1. Helyhez kapcsolódó információk

 

Írj össze pár információt a környékről, ami a szolgáltatásodhoz is kapcsolódik.

Az Europcar minden helyre szabott aloldalán ír pár mondatot az adott városról. Ezzel a ‘London’ szóra optimalizál ebben a tartalmi részben, így a Google is nagyon jól meg tudja határozni a megcélzott várost.

Helyhez kapcsolódó infromaciok

 

2. Információk a szolgáltatásodról kifejezetten ebben a térségben

 

 

Itt írhatsz a céged történetéről, ha ez kapcsolódik a városhoz. Miért szereted ezt a várost. Továbbá a szolgáltatásodnak van-e valamiféle kapcsolata, specialitása az adott helyen?

Az Europcar arról ír, hogy mennyi autó felvevő vagy leadó hellyel rendelkeznek. Milyen autóbérlési igényeket tudnak kielégíteni (kisebb autók, nagyobbak, de teherszállításhoz is kínálnak teherautókat).

Továbbá a közlekedési szokásokról is írnak, hogy mérföldben mérik a sebességet, és fordított a közlekedés. Tippeket adnak a parkoláshoz, valamint a forgalmi csúcsidőkről is közölnek infokat, amikor nehezen lehet autóval haladni a forgalmi dugók miatt.

Info szolgáltatások térségben

 

3. Info az irodáról, épületről, a cég vezetőségéről, dolgozóiról

 

 

Itt írhatsz az épületről, az irodáról, például a megközelíthetőségéről, a parkolási lehetőségekről, arról, hogy hogyan lehet bejutni, recepció van-e vagy kapucsengő. Írhatsz akár a közelben található kávézókról, étkezési lehetőségekről, gyorséttermekről is infókat.

Az Europcarnak több irodája is van Londonban, így a London aloldalon ezekre át lehet kattintani, ilyen a repülőtéri helyszínük, amelynek aloldalán írnak a repülőtérről, valamint arról, hogy merről és hogyan lehet megközelíteni őket.

 

4. Helyspecifikus képek, leírások

 

 

Tehetünk fel képeket a városról, az irodáról, vagy az épületről kívülről, de akár belülről is. Ezeket a képeket keresőoptimalizáljuk megfelelően, tehát a kép fájlnevében és alt nevében is használjunk kulcsszavakat.

Az Europacar minden helyre szabott aloldalán az oldal tetején található kép helyspecifikus. Igaz, hogy itt a képek nincsenek megfelelően keresőoptimalizálva, de valószínűleg több ezer képet töltöttek fel, és ez jelentősen meghosszabbította volna a beállításokat.

Helyspecifikus kep local on-site seo

5. Vélemények

 

Már többször kiemeltem, hogy mennyire fontos a vélemények gyűjtése.Tippeket is adtam arra, hogy miként lehet véleményeket gyűjteni. Ha sok szöveges véleményed van, akkor erre az oldalra is betehetsz 3-4 ilyen véleményt.

 

6. Térképek és útvonaltervek

 

Több kapcsolati aloldalt is láttam, ahova térképet illesztenek be és leírják, hogy miként lehet elérni tömegközlekedéssel, autóval a céget.

Ezt Te is írd le az oldalon, továbbá a térképet helyesen illeszd be a Google Cégem profilodból. Itt megtalálod lépésenként a térkép beágyazását.

Az Europcar minden aloldalára beállítottak térképet, itt az adott város autóbérlő állomásait jelenítik meg, de praktikusan lehet rögtön keresni más országokra és városokra is.

 

8 fő elem, amit ne hagyj ki a helyre optimalizáld oldalról

 

1. Kulcsszavak a fő részekben

 

Kulcsszavak/kifejezések variációi, amelyek nem ismétlődnek a meta címben, H-tagokban stb…

 

2. NCT

 

Állítsd be a cégnevet, címet és telefonszámot.

Az Europcar oldalán mindenhol ez a NCT sorrend található:

NCT adatok beállítása local seo

3. Térkép beágyazása

 

Erről az előző részben is írtam, tényleg fontos eleme az oldalnak.

 

4. Egyéb logók

 

Akkreditációk, szervezetek, tanúsítványok, elismerések logói, amelyek bizalmat adhatnak a látogatóknak.

 

5. Kontakt form

 

A kapcsolati oldalra fontos beállítani egy kontakt formot. Azaz ne egy email címet rakj ki, amire írhatnak a látogatók, hanem legyen egy form, amit kitöltve bárki kényelmesen és gyorsan tud írni számodra.

 

6. Észrevehető CTA

 

Ha valaki egy ilyen aloldalra érkezik, mutassuk meg pontosan, hogy mit csináljon. Kérjen ajánlatot? Vegye fel a kapcsolatot velünk? Vigyük tovább egy másik aloldalra? Ne hagyjuk, hogy az oldalunkat bezárják a böngészőben az ideérkezők!

Az Europcar oldalán két CTA is található. Az egyik rögtön legfelül, ahol autót bérelhetünk egy form segítségével, valamint az oldal alján, ahol bérléssel és árajánlattal kapcsolatban hívhatunk egy megadott számot:

CTA telefonhívás

8. Linkek más helyekhez

 

Ha más városokhoz is vannak aloldalaink, akkor alulra ezeknek a linkjeit is elhelyezhetjük, de akár a tartalomban megnevezett városokra is állíthatunk be hivatkozásokat a saját aloldalukra.

Például az Europcar tartalmában pár város nevére hivatkozást helyeztek el, de az oldal alján is beállítottak pár linket:

Linkek más helyekre

 

Összegzés

 

Láthatod, hogy akár egy egyszerű kapcsolati oldalt mennyire fel lehet turbózni, és helyi keresőoptimalizálás során sokkal jobb eredményeid lesznek.

Igen, ezeken a részeken és lépéseken idő végigmenni, de a MOZ kutatása szerint a 3. legfontosabb befolyásolási faktor az On-Page szignálok. Így rangsorolásunkat eléggé befolyásolni tudják ezek a beállítások.

Nem mondom azt, hogy minden esetben erre ilyen szinten szükséged lesz, de ha erős a verseny a szolgáltatásod területén, akkor ezt ne hagyd ki!

Nézd meg egy Facebook élő bejelentkezésemet, amelyet a Lokális online marketing és Local SEO Facebook csoportomban közvetítettem! Lépj be (ingyenes), ha szeretnél a témában naprakész maradni, kérdéseidet is feltheted. 🙂

 

Hozzászólásokban várom a kérdéseket és észrevételeket! 🙂