Barion Pixel
Olvasási idő: 14 perc

Ismét olyan gyakori hibákat, hiányosságokat gyűjtöttem össze az online marketing területén, amelyekkel nagyon sokszor találkozom.

Korábban már írtam egy cikket 3+1 dologról, amit sokan kihagynak a Google Ads hirdetéseknél, most a Facebook hirdetések kapcsán írok össze 5+1 hibát, amelyeket nagyon gyakran elkövetnek.

Több Facebook hirdetési audit során találkoztam ezekkel a problémákkal, de akkor is előfordultak, amikor az online marketing kivitelezés részeként átvettem a Facebook hirdetések kezelését, javítását.

1. Facebook posztok kiemelése/boostolása

Ez szerintem a leggyakoribb a 6 közül!

Amikor van egy Facebook oldalad és posztolgatsz, jönnek az üzenetek a Facebooktól, hogy ennyi ezer Ft-ért 7 nap alatt ennyi ezer embert érhetsz el a posztoddal, ha hirdeted.

Igazából csak egy kattintás szükséges, és megjelenik egy beállítási felület, ahol még beállíthatsz célzásokat, megadhatod a bankkártya vagy Paypal adatokat, és ezután már indul is a hirdetés.

Facebook poszt kiemelése

Értem, hogy miért dől be ennek olyan sok Facebook oldal kezelője. Egyszerű, könnyen értelmezhető számok, és a beállított célzásokkal elhisszük, hogy a potenciális vásárlók látják meg a posztunkat, és nálunk fogják a pénzüket gyorsan elkölteni.

Nem átverés, tehát a Facebook tényleg meg fogja jeleníteni a posztodat a megfelelő számú embernek, de az esetek 95%-ban pár lájkon, hozzászóláson kívül kimutatható konverzió (vásárlás, feliratkozó stb…) nem fog érkezni.

Ha eddig nem tudtad – és általában ezt a Facebook hirdetési típust választók nagy része nem szokta tudni -, van a Facebooknak egy komoly hirdetéskezelő platformja.

Amiben ez különbözik az előbb említettől, hogy sokkal rendszerezettebben lehet látni a kampányokat, a hirdetésssorozatokat és a hirdetéseket. Ezen felül a hirdetéssorozatokban részletesebb célzási lehetőségek vannak, mint egy sima bejegyzés kiemelése esetében.

A Facebookon nem csak bejegyzéskiemelés van, hanem sokkal többféle hirdetésfelépítés is létezik.

Továbbá a hirdetésekért nem olyan rendszerben fizetsz, mint a kiemelés során, hanem itt csak a kattintások, a konverziók, megjelenések és még pár másik eredmény után fogsz fizetni.

Megadható egy napi hirdetési limitösszeg, és a hirdetések addig futnak, ameddig le nem állítod őket, vagy véget nem ér az időzítésük.

A legtöbb esetben mire rájön a tulaj arra, hogy pár tízezer forintért a posztkiemelés nem hozott megfelelő eredményeket, addig ebből az összegből egy profibb Facebook szaki a hirdetéskezelőben már 1-2 kampányt beállított volna.


Online értékeléskezelő eszköz ajánlásom (én is ezt használom):


 

2. Remarketing kód kihagyása

Ha már van weboldalad, webshopod, de még nem hirdetsz, akkor sem tart semennyi időbe a Facebook képpont kódot beállítani.

A hirdetéskezelőből megtalálod a saját Facebookod egyedi képpontját. Ezt be tudod állítani a weboldaladra, érdemes a head részbe betenni, de a Google Tag Manager segítségével is nagyon egyszerű beilleszteni.

Facebook képpont beállítása

Ezután a Chrome böngészőben a Facebook saját bővítményével ellenőrizni tudod, hogy bent van-e a pixel kód (ezt egyébként minden más weboldalnál is gyorsan megnézheted).

Facebook pixel helper bővítmény

Azért szükséges ezt minél hamarabb megtenni, mert csak akkor tudsz az oldaladon látogatókat gyűjteni a célközönségekbe, ha a képpont be van állítva.

Maximum 180 napig tudsz egy látogatót megtartani a célközönségben, és visszahirdetni rá (Google Ads-ben 540 napig lehet remarketingelni egy látogatóra).

Szóval, ha valaki meglátogatja a weboldaladat, és utána 180 napig nem megy az oldaladra, akkor ennyi ideig tudod a Facebookon hirdetésekkel bombázni, de a 181. napon már nem fogod tudni elérni. Persze, ha közben visszatér az oldalara, akkor a 180 nap újraindul.

Sokan nem állítanak be remarketing kampányokat, azt gondolják, hogy ez felesleges, vagy nem is jutnak el idáig.

Pedig a látogatókat folyamatosan monitorozza a Facebook, és így optimalizálja  a hirdetésedet, megnézi, hogy melyik látogató mennyi ideig marad a weboldaladon, ami igen fontos adat.

Ha nincs bekötve a képpont kód, akkor a hirdetésből a weboldaladra kattintó látogatót a Facebook már nem látja.

3. Nincs A/B teszt

Az A/B tesztelés ismerős lehet: több variánst is letesztelsz a látogatóknál.

Ezt a módszert itthon nem sokan használják, mert sokszor a verseny nem követeli meg. A külföldi piacokon azonban nagyon komolyan űzik ezt, mivel a Google Ads hirdetések ára az ottani magasabb bevételek mellett is sokkal drágább, mint itthon.

Ezért próbálják 0,5-1%-kal magasabb konverzióért megtalálni a jobban teljesítő landoló oldalakat.

Folyamatosan tesztelik a landing page-eket. Például a látogatók egyik fele egy olyan landoló oldalra érkezik, amelyen a kontakt form rövidebb, a másik fele pedig egy olyanra, amelyen egy mezővel hosszabb, és figyelik, hogy melyik oldal teljesít jobban.

Amint megvan a győztes, egy másik elemet tesztelnek, pl. a CTR gomb színét változtatják meg, stb…

A Facebook hirdetéseknél ugyanez a helyzet, de itt nem a landoló oldalt, hanem a hirdetési kreatívot tesztelhetjük.

Szerencsére nagyon egyszerűen lehet másolni a kampányokat, hirdetéssorozatokat és hirdetéseket.

A hirdetéseknél mindig arra kell figyelned, hogy egy dolgot változtass csak a variánsok között. Tehát például legyen 2 hirdetésed, és mindkettőn csak a kép legyen a változó, vagy az egyiken egy kép, a másikon egy videó legyen. Ha megvan a győztes (valamilyen konverzió alapján mérj), akkor utána megint másold le a győztes variánst és változtasd meg mondjuk a hirdetés főcímét, majd kezdd újra a tesztet.

Ebből látszik, hogy egy jól beállított Facebook hirdetés nem 1 nap vagy 1 hét alatt készül el, hanem hónapok is eltelhetnek, mire el lehet érni a maximális konverziót a legalacsonyabb költségért (ha van ilyen…).

4. Többfelé viszed a látogatóidat

Elsőnek is a konverzió legyen beállítva! Ezt külön hibaként is vehettem volna a cikkben, de az 5+1 hiba mindig jobban hangzik egy blogbejegyzés címében. 😀

Szóval, egyéni konverzió legyen beállítva. Itt többet is meg lehet adni, mert a weboldaladon lehet több konverzió is. Ez lehet vásárlás, feliratkozó, kapcsolatfelvevő, stb…

A konverziók alapján hozz döntéseket egy kampány kapcsán, ne azt figyeld, hogy melyikre érkezett több kattintás, vagy melyik hirdetésedet lájkolták többen…

Persze, ha egy lájkkampányt folytatsz, vagy márkaismertséget csinálsz, akkor nem a konverziók lesznek az előtérben (ezek nem is igen szoktak hozni).

A hirdetési kreatívokban a látogatókat mindig egy konverzió felé tereld, a hirdetésbe például ne tegyél be két külön linket.

Láttam már olyan megoldást, hogy egy Youtube link szerepelt a hirdetési szövegben (amiről a következő hibában olvashatsz), de a hirdetésben a gomb már egy olyan oldalra vitt, ahol értékesítés történt.

Tehát kétfelé mehetett a célközönség, ami így nem lesz eredményes.

5. Youtube videó hirdetésben

Ezt röviden fejtem ki, de még mindig sokszor látom, hogy Youtube videót raknak a Facebook hirdetésbe. Több teszt alapján kiderült, hogy a hirdetés így nem kap olyan elérést, mintha ugyanez a videó Facebook videóként lenne hirdetve.

Érthető, mert a Youtube a Facebook konkurense, így azt preferálja, hogy nála is fel legyen töltve a videó, sőt, hogy a Facebookra feltöltött változatot állítsd be a hirdetésben.

Ezenkívül mindig készíts külön indexképet a videónak, ami jobban kitűnhet a hírfolyamban, több kattintást, magasabb nézettséget eredményez, így magasabb relevancia pontot kapsz (ami olcsóbb eredményenkénti költséget jelent).

+1 Kétfaktoros hitelesítés hiánya

Folyamatosan lehet olvasni marketinges és üzleti Facebook csoportokban olyan történeteket, hogy egy cég fiókjában egy másik cég több százezer forintért pl. papucsokat, ruhákat hirdetett…

Kellemetlen szituáció, és a legtöbb esetben a Facebook vagy a bankod visszaadja az így elhirdetett összeget, de még utána is előfordulhat olyan eset, hogy a hirdetési fiókot a Facebook zárolja, mert ezek után nem találja biztonságosnak. Ha már tele van a fiókod beállított hirdetésekkel, célközönségekkel, akkor ez elég nagy érvágás lehet. (Szerencsére ez nem olyan gyakori eset).

Az ilyen helyzeteket könnyen el lehet kerülni a kétfaktoros hitelesítéssel, ami olyan, mint a netbank: a telefonszámodat kell megadnod, így ha a jelszavadat el is lopnák, a belépéshez a telefonodra is szükségük lenne, jobb esetben pedig ez már nincs meg a feltörőnek.

A szolgáltatás ingyenes, de figyelj oda, hogy mindenkinek be legyen ez állítva a Facebook fiókjához, akinek van jogosultsága a hirdetéskezelődhöz.

Még biztonságosabbá teheted a fiókodat, ha nem bankkártyát, hanem PayPalt kötsz be, így kontrollálhatod a felhasználható összeget, és az ilyen fizetési beállítású hirdetéskezelőket már nem szokták megtámadni.

Inkább az olyanokat szeretik feltörni, amelyeken épp nem mennek a hirdetések, régebben voltak aktívak a hirdetéskezelők/adminok, így kikövetkeztethető, hogy a tulajdonos nem nézi naponta a hirdetési fiókot, de a bankkártya be van kötve.

Ugyanígy nagyon ajánlott a Gmail és az Instagram fiókokhoz is beállítani ezt az ingyenes szolgáltatást, a beállításokhoz az infókat ebben a cikkben gyűjtöttem össze.

Ha az első hibát nem követed el (bejegyzés kiemelés), akkor már valószínűleg pár ezer vagy tízezer forintot megspóroltam neked! 🙂

Kapcsolódó cikkeim:

Trustindex: Így kezeld profin a Facebook értékeléseidet

Mi az a Facebook jegyzet és mire használható?