Olvasási idő: 11 perc

Sok Google Adwords (új nevén: Google Ads, a továbbiakban így hívom) kampányt készítettem, vagy végeztem el auditot meglévő hirdetési fiókoknál. Utóbbinál folyamatosan olyan hiányosságok fordultak elő, amelyek fontos funkciók az Adsben.

A jövő már látszik az Adsnél, teljesen automatizálva lesznek az ajánlattételek, egyre kisebb befolyásunk lesz a kattintási költségek meghatározásában, és ha jól beállítjuk a konverziókat, akkor ez alapján is automatikusan fog a Google Ads optimalizálni.

Vannak viszont még olyan beállítások, amelyeket nekünk kell elvégeznünk, és ezeket nagyon sokszor nem látom beállítva…

 

1. Konverziók

Az egyik legfontosabb, és megdöbbent, hogy ha ez nincs beállítva az Adsben (Facebook hirdetési fiókokban is sokszor hiányosság).

Az online marketing nagy előnye az offline marketinggel szemben, hogy pontosan mérhető, hogy mennyibe került egy konverzió (vásárlás, feliratkozó stb…), tehát megéri-e az adott hirdetés.

Ehhez viszont konverziót kell beállítani. Persze sokszor szembesülök azzal is, hogy nincs olyan oldal, ahova a konverziós kódot be tudnám illeszteni.

Ha vásárolok egy webshopon, feliratkozom valamire, vagy csak egy kapcsolati űrlapot kitöltök, akkor egy konverzió valósul meg. Ezután ne a főoldalra irányítsuk vissza a látogatót, hanem egy külön aloldalra, amire csak abban az esetben téved bárki, ha konverziót hajtott végre. (Ezt az oldalt ne indexeljük, tehát ne jelenjen meg a Goolge találatai között sem.)

Ha ez az oldal megvan, akkor erre az oldalra, a forráskódba beállítható az Ads konverziós kódja.

 

2. Kiegészítő bővítmények

A Google Adsben sokféle kiegészítő bővítmény állítható be a hirdetésekhez.

A legnépszerűbb a kiemelő-, belsőlink- és hívás-bővítmény. Ezenkívül egyre gyakrabban látom a strukturált kódrészlet-bővítményt is a hirdetéseknél.

Előnyük elsősorban az, hogy még több infót adnak a hirdetéseknél, de növelhetik az átkattintási arányt és a hirdetés minőségi mutatóját is. Ezenkívül a hirdetés méretét is növelik, így ha a hirdetésed fent van az 1-2. helyen, akkor az utánad lévőket lejjebb nyomhatod.

Ha olyan szolgáltatásod van, amelyet legtöbbször akkor keresnek az emberek, ha “vészhelyzet” van, pl.: lakatos, duguláselhárítás, autómentő stb…, akkor a hívásbővítményt ne hagyd ki!

Ha fizikai üzletben értékesítesz, akkor ne hagyd ki a helybővítményt (ehhez Google Cégem regisztráció szükséges).

Az ilyen “vészhelyzet” szolgáltatásoknál nagyon drágák a kattintási költségek. A potenciális ügyfelek tipikusan nem sok időt töltenek el a Google keresgélésekkel, de azért megnézik, hogy milyen szakembert/céget választanak…

Ezért nagyon fontos a landoló oldal, ahova a hirdetés kattintása után érkeznek. Én mindenképp véleményeket jelenítenék meg, de nem csak úgy az oldalra bemásolva. Hitelesebb, ha a Facebook oldaladon hagyott véleményeket is be lehet integrálni a weboldalra. Ehhez vannak olyan ingyenes progik, amelyekkel csak egy kódot kell beilleszteni a weboldal adott pontjára, és oda mindig behúzza a legfrissebb véleményeket. Itt van egy magyar nyelvű ingyenes program erre »

 

3. Kulcsszókizárások

 

Ha a beállított kulcsszavaknál általános egyezést adsz meg (ez szokott lenni az alapértelmezett), akkor nem csak a megadott kulcsszavakra jelenik meg a hirdetésed, hanem ehhez hasonló kulcsszavaknál, szinonimáknál is.

Például, ha csak nyári autógumikat értékesítesz, akkor az ‘autógumi vásárlás’ kulcsszót beállítva, a ‘téli autógumi vásárlás’ kulcsszóra is meg fogsz jelenni. Majd erre is rákattintanak, kifizeted a kattintásokat, az oldaladra érkezik a látogató, majd látja, hogy ő erre az évszakra nem fog venni semmit, így lelép…

Vagy ebben az üzletben maradva, Te csak bizonyos autógumi márkákat értékesítesz, így más márkanévre nem szeretnél hirdetni.

Ebben az esetben a kulcsszókizárást kell alkalmaznod. Ezt nehéz rögtön teljesen véghezvinni, nem egyszerű az összes olyan kulcsszót megtalálnod, amelyre nem akarsz hirdetni.

Az elején végiggondolva magadtól is sokat ki tudsz zárni, de biztosan lesznek még olyan kifejezések, amelyeket kizárnál. Ahogy fut a kampányod, jönnek a kattintások, mindenképp kattints át a ‘Keresési kifejezések’ részre. Itt fogod látni pontosabban, hogy milyen kulcsszavaknál történt a hirdetésedre kattintás (a Google azért nem mutat meg mindent…).

Google Ads: Kulcsszókizárás

 

Az is a tapasztalatom, hogy sokan azt hiszik, hogy arra a kulcsszóra jelenik meg a hirdetésük, amely a kulcsszavaknál az általános egyezés mellett be van állítva, és ez alapján akarják a weboldalt is keresőoptimalizálni.

Miközben, ha átkattintanának a ‘Keresési kifejezések’ részre, valószínűleg látnák, hogy az általános egyezés beállítás miatt sokkal több kulcsszóra is megjelenik a hirdetés, ezért előfordulhat, hogy más kulcsszavakról érkeznek a kattintások és a konverziók.

 

+1. Landoló oldal

 

Erre már utalgattam az előző pontokban, mert nem bírtam ki, annyira fontos eleme ez az Ads hirdetésnek!

Sokan szidják az Google Adst és a Facebookot, hogy nem mennek a hirdetések, nem jönnek a konverziók…

Az első lépés megvizsgálni a hirdetési fiókot. A hirdetésekkel azt lehet elérni, maximalizálni, hogy a megfelelő célcsoportot, a potenciális vásárlókat hozzuk az oldalra. Ha ez megtörténik, akkor a hirdetés elvégezte a feladatát, ezután a weboldal felépítésén múlik, hogy mit fog csinálni ott a látogató!

Ezt még mindig sokan nem tudják megérteni vagy elfogadni…

Ha egy szolgáltatást hirdetsz, akkor annak készíts el egy egyedi aloldalt, és ne a főoldalra vidd a hirdetésre kattintókat.

Egyedi aloldal, landoló oldal legyen, amelyen szerepelnek azok az elemek, amelyekkel eléred, hogy konvertáljon a weboldalad. Landoló oldalhoz magyar nyelven itt találsz tömérdek szakmai anyagot.

Vizsgáld meg a honlapodon böngészőket. Igen, felvett videókon tudod visszanézni, hogy mit csinálnak a honlapodon, pontosan láthatod, hogy meddig jutottak el, hol akadtak meg, hol töltöttek el több időt, vagy mi után zárták be az oldalt a látogatóid. A hotjar.com oldal erre ad segítséget.

 

Összegzés

Nem azt mondom, hogy ezeket mind kihagyták azok, akiknek auditot készítettem vagy megnéztem a hirdetési fiókjukat. Volt, ahol “csak” az egyik beállítás hiányzott, viszont láthatod, hogy mennyire fontos mindegyik része.

Persze a Google is folyamatosan fejleszti az Adst, egyre inkább ő akarja irányítani a hirdetési beállításokat. Új hirdetési bővítményeket fejleszt, és régieket vesz ki néha a választékból.

Azért a kreatívokat, a hirdetési szövegeket továbbra is mi fogjuk elkészíteni, mi fogjuk tudni megadni, hogy mely kulcsszavakra jelenjen meg a hirdetésünk, és melyekre ne.

Lájkold vagy oszd meg Facebookon ezt a bejegyzést! Csak egy gombnyomás, de így minél többen tanulhatnak, tájékozódhatnak ebből a bejegyzésemből. 🙂